Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Микитюк О. 
Формування у вчителів компетентнісно орієнтованого підходу до організації навчально-дослідницької діяльності учнів / О. Микитюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 111-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_14
Проведено аналіз організації навчально-дослідницької діяльності (НДД) старшокласників під час вивчення предмета "Основи медичних знань" (ОМЗ) у школі. З позицій компетентнісно орієнтованого підходу розглянуто умови ефективної організації та проведення НДД учнів на уроках ОМЗ. Визначено етапи НДД, а саме: аналіз фактів, явищ, їх взаємозв'язок; усвідомлення проблеми, шляхів її вирішення; формування кінцевої та проміжної мети; висування гіпотези для вирішення дослідницьких завдань; практична перевірка правильності вирішення дослідницького завдання. Продемонстровано, що основною особливістю організації НДД учнів під час вивчення курсу ОМЗ (у складі предмета "Захист Батьківщини") є спрямованість на оволодіння предметними компетенціями на теоретичному та практичному рівнях. Констатовано, що умови ефективної організації та проведення НДД учнів із позицій компетентнісно орієнтованого підходу в шкільному курсі ОМЗ дозволяють зацікавити учнів навчальним матеріалом, посилити їх бажання займатися вирішенням дослідницьких завдань, щоб потім використовувати результати пошуків у практичній діяльності. Подальшою перспективою є дослідження педагогічної майстерності як вияву високого рівня педагогічної діяльності на уроках ОМЗ.Осуществлен анализ организации учебно-исследовательской деятельности (УИД) старшеклассников при изучении предмета "Основы медицинских знаний" (ОМЗ) в школе. С позиций компетентностно ориентированного подхода рассмотрены условия эффективной организации и проведения УИД учащихся на уроках ОМЗ. Определены этапы УИД, а именно: анализ фактов, явлений, их взаимосвязь; осознание проблемы, путей ее решения; формирование конечных и промежуточных целей; выдвижение гипотезы для решения исследовательских задач; практическая проверка правильности решения исследовательской задачи. Продемонстрировано, что основной особенностью организации УИД учащихся при изучении курса ОМЗ (в составе предмета "Защита Отечества") является направленность на овладение предметными компетенциями на теоретическом и практическом уровнях. Констатировано, что условия эффективной организации и проведения УИД учащихся с позиций компетентностно ориентированного подхода в школьном курсе ОМЗ позволяют заинтересовать учащихся учебным материалом, усилить их желание заниматься решением исследовательских задач, чтобы потом использовать результаты поисков в практической деятельности. Перспективным является исследование педагогического мастерства как проявления высокого уровня педагогической деятельности на уроках ОМЗ.The article analyzes the competence approach to the organization of the learning process of senior school students studying the subject "Fundamentals of Medical Knowledge" in school. The author considers conditions of effective organizing and conducting educational and research activities of pupils from the standpoint of competency-based approach to the school subject "Fundamentals of Medical Knowledge". The main features of the organization of educational and research activities of pupils studying the school subject "Fundamentals of Medical Knowledge" (as a part of the subject "National Defense") are the following: pupil's orientation on the acquiring of subject competences (fundamentals of civil protection, basic knowledge and skills of life safety and first medical aid, nursing, disease prevention, etc.) and the assimilation of the general algorithm of actions concerning independent educational and research activity. The author concludes that the conditions for the efficient organization and conducting educational and research activity of students from the standpoint of competence-based approach to the school subject "Fundamentals of Medical Knowledge" allow to make students interested in the learning material, to increase their desire to resolve research problems in order to use the results of the searches later in practice.
  Повний текст PDF - 254.614 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Микитюк О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Микитюк О. Формування у вчителів компетентнісно орієнтованого підходу до організації навчально-дослідницької діяльності учнів / О. Микитюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 111-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_14.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Микитюк Олександр Миколайович (педагогічні науки)
  • Микитюк Оксана Михайлівна (1965–) (біологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського