Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Якимович Т. 
Модернізація науково-методичного забезпечення професійної підготовки / Т. Якимович // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 97-103. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_12
Обгрунтовано потребу в якісному оновленні науково-методичного забезпечення (НМЗ) освітнього процесу, який має відповідати вимогам професійної діяльності. Для вирішення цієї проблеми досліджено загальнонаукові підходи до модернізації професійної підготовки на методологічному, загальнодидактичному та практичному рівнях. Висвітлено концептуальні підходи в педагогіці, на основі яких здійснюється вивчення проблеми модернізації: культурологічний, конструктивно-діяльнісний та технологічний. Визначено та охарактеризовано складові НМЗ професійної підготовки, що підлягають модернізації, - система, процес і результат. З позиції інноваційної діяльності уточнено визначення поняття методичної роботи як системи заходів, орієнтованої на створення або освоєння нових (інноваційних) способів професійно-педагогічної діяльності. Приділено увагу організації методичної роботи, що передбачає розподіл функцій управління та закріплення певного порядку їх виконання. Наголошено, що важливою умовою організації системи інноваційної методичної роботи є визначення критеріїв оцінювання її ефективності.Обоснована необходимость в качественном обновлении научно-методического обеспечения (НМО) образовательного процесса, который должен отвечать требованиям профессиональной деятельности. Для решения этой проблемы исследованы общенаучные подходы к модернизации профессиональной подготовки на методологическом, общедидактическом и практическом уровнях. Освещены концептуальные подходы в педагогике, на основе которых осуществляется изучение проблемы модернизации: культурологический, конструктивно-деятельностный и технологический. Определены и охарактеризованы составляющие НМО профессиональной подготовки, подлежащие модернизации, - система, процесс и результат. С позиции инновационной деятельности уточнено определение понятия методической работы как системы мер, ориентированной на создание или освоение новых (инновационных) способов профессионально-педагогической деятельности. Уделено внимание организации методической работы, предусматривающий разделение функций управления и закрепления определенного порядка их выполнения. Отмечено, что важным условием организации системы инновационной методической работы является определение критериев оценки ее эффективности.The author analyzes the problem of modernization of scientific and methodical support at methodological, general didactic and practical levels. The article grounds general scientific approaches to planning and realization of the system of the scientific and methodical support. The author defines innovative methodical work as a system of measures aimed at formation the development of new (innovative) ways of professional and pedagogical activities. To organize methodical work means to distribute functions of management and to fix certain order of their accomplishment. An important condition for the organization of innovative methodical work is determination of the criteria for evaluating its effectiveness. The author concludes that the scientific and methodical support of professional training should be regarded as a system, process, and outcome. Such approach enables the author to analyze the problem of modernization of scientific and methodical support on the methodological, general didactic and practical levels. Modernization in education on general didactic level has three aspects: the creation of regulatory and organizational mechanisms, mobilization of external and internal resources, and stimulation of qualities contributing to competitiveness. On a practical level methodical work is the subject of modernization.
  Повний текст PDF - 251.472 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Якимович Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Якимович Т. Модернізація науково-методичного забезпечення професійної підготовки / Т. Якимович // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 97-103. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Якимович Тетяна Дмитрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського