Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Цибуляк Н. 
Психологічні особливості прояву спостережливості майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів / Н. Цибуляк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 4. - С. 194-202. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_4_20
Спостережливість розглянуто як професійно важливу якість, сутність якої полягає у фіксації та інтерпретації суттєвих, характерних і важливих особливостей суб'єктів навчально-виховного процесу, що виявляються через зовнішні ознаки. Окреслено значення спостережливості для педагогічної діяльності. Відображено такі її структурні компоненти, як мотиваційно-цільовий, когнітивний та операційний. Наведено методи, за допомогою яких в процесі дослідження визначено особливості спостережливості студентів III - IV курсів спеціальності "Дошкільна освіта". Базуючись на даних щодо рівнів розвитку структурних складових, майбутніх вихователів розподілено на чотири групи: з високим, достатнім, середнім і низьким рівнем розвитку спостережливості; охарактеризовано особливості кожної з них.Наблюдательность рассмотрена как профессионально важное качество, сущность которой заключается в фиксации и интерпретации существенных, характерных и важных особенностей субъектов учебно-воспитательного процесса, проявляющихся через внешние признаки. Очерчено значение наблюдательности для педагогической деятельности. Отражены такие ее структурные компоненты, как мотивационно-целевой, когнитивный и операционный. Представлены методы, с помощью которых в процессе исследования определены особенности наблюдательности студентов III - IV курсов специальности "Дошкольное образование". Основываясь на данных относительно уровней развития структурных составляющих, будущие воспитатели были разделены на четыре группы: с высоким, достаточным, средним и низким уровнем развития наблюдательности; охарактеризованы особенности каждой из них.Observation is considered as an important professional characteristic, the essence of which is to fix and interpret typical and important features of the subjects of the educational process, manifested by outward signs. The importance of observation for the teaching was delineated. Its structural components were reflected such as motivational targeted, cognitive and operational one. Methods were presented by which in the research process features of students' power of observation were identified. Based on the data on the levels of structural components' development, future teachers were divided into four groups: with a high, sufficient, middle and low level of power of observation, and the features of each of them were characterized.
  Повний текст PDF - 327.888 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Цибуляк Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Цибуляк Н. Психологічні особливості прояву спостережливості майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів / Н. Цибуляк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 4. - С. 194-202. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_4_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Цибуляк Наталя Юріївна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського