Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Романенко Ю. 
Формування уявлень учителів про тест як систему / Ю. Романенко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 4. - С. 157-166. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_4_16
З'ясовано сутність поняття "тест" та його функцій у педагогічному процесі (діагностичної, навчальної, організаційної, виховної). Розглянуто поняття "система" як ключове у науковому визначенні тесту та пояснено основні системні принципи: цілісність, структурність, взаємозалежність системи та середовища, ієрархічність і множинність опису кожної системи. Виявлено, що збірники тестів і тестових завдань, видані в Україні, потребують доопрацювання для перетворення їх на готові валідні тести. Наведено вимоги до об'єктивного педагогічного вимірювання та до створення з цією метою завдань будь-якої форми, перераховано вади тестів, самостійно складаних вчителями. Обгрунтовано необхідність формування уявлення вчителів про тест як систему та подальшого вдосконалення методики впровадження комбінованого використання тестів з іншими засобами навчання і контролю знань.Выяснена сущность понятия "тест" и его функций в педагогическом процессе (диагностической, учебной, организационной, воспитательной). Рассмотрено понятие "система" как ключевое в научном определении теста и объяснены основные системные принципы: целостность, структурность, взаимозависимость системы и среды, иерархичность и множественность описания каждой системы. Выявлено, что сборники тестов и тестовых заданий, изданные в Украине, требуют доработки для превращения их в готовые валидные тесты. Представлены требования к объективному педагогическому измерению и к созданию с этой целью задач любой формы, перечислены недостатки тестов, самостоятельно составляемых учителями. Обоснована необходимость формирования представления учителей о тесте как системе и дальнейшего совершенствования методики внедрения комбинированного использования тестов с другими средствами обучения и контроля знаний.The essence of the notion of "test" and its functions in the pedagogical process (diagnostic, educational, organizational, educational) was found. The notion of "system" as a keyword in the scientific definition of the test was examined, and the basic system principles: integrity, structuring, interdependence of the system and environment, hierarchy and multiple descriptions of each system were explained. Revealed that the collections of tests and test items published in Ukraine, require further development to transform them into finished valid tests. Objective requirements to the pedagogical measurement and to the creation of any form tasks for this purpose were presented, shortcomings of tests independently drawn up by teachers were listed. The necessity of forming of teachers' perceptions about test as a system and further improve the methods of introduction of the tests' use combined with other means of learning and knowledge control was substantiated.
  Повний текст PDF - 320.179 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Романенко Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Романенко Ю. Формування уявлень учителів про тест як систему / Ю. Романенко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 4. - С. 157-166. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_4_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Романенко Юлія Анатоліївна (педагогічні науки)
  • Романенко Юрій Вікторович (філософські науки)
  • Романенко Юлія Олександрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського