Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Васянович Г. 
Методологічні контексти педагогічної науки на сучасному етапі її розвитку / Г. Васянович // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 9-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_3
Зроблено історичний екскурс в проблему розвитку методології педагогічної науки, сформульовано основні положення педагогіки й освіти в екзистенційному сенсі: пріоритет якості системи освіти в сфері суспільного виробництва; теоретичне обґрунтування освітніх процесів; трансформація змісту навчання і виховання; детерміновані зв’язки законів і механізмів процесів навчання від змісту освіти; синергетичний характер розвитку педагогіки; актуальність проведення методологічних досліджень. Виокремлено основні положення педагогічного екзистенціалізму: зовнішня і внутрішня свобода педагога, духовне зростання особистості, співпраця між суб’єктами навчально-виховного процесу, знаходження сенсу існування, відмова від абсурдності формального спілкування. Виокремлено сутнісні аспекти педагогічної герменевтики: пошук взаєморозуміння у системі відносин "педагог- учень", "педагог – педагог", "учень – учень", верховенство вольових якостей особистості, вивчення поведінкових паттернів, здійснення аналізу рефлексивної діяльності, смислові акценти в діалозі традицій. Викладено педагогічні проблеми з позицій феноменології, синергетики, прагматизму та інтуїтивізму.Сделан исторический экскурс в проблему развития методологии педагогической науки, сформулированы основные положения педагогики и образования в экзистенциальном смысле: приоритет качества системы образования в сфере общественного производства; теоретическое обоснование образовательных процессов; трансформация содержания обучения и воспитания; детерминированные связи законов и механизмов процессов обучения от содержания образования; синергетический характер развития педагогики; актуальность проведения методологических исследований. Выделены основные положения педагогического экзистенциализма: внешняя и внутренняя свобода педагога, духовный рост личности, сотрудничество между субъектами учебно-воспитательного процесса, нахождение смысла существования, отказ от абсурдности формального общения. Выделены сущностные аспекты педагогической герменевтики: поиск взаимопонимания в системе отношений "педагог-ученик", "педагог-педагог", "ученик-ученик", верховенство волевых качеств личности, изучение поведенческих паттернов, осуществление анализа рефлексивной деятельности, смысловые акценты в диалоге традиций. Изложены педагогические проблемы с позиций феноменологии, синергетики, прагматизма и интуитивизма.Made historical overview of the development of the methodology of teaching science: formulated the basic provisions of pedagogy and education in existential: the priority of quality education in the field of social production; theoretical substantiation the educational process; transformation of the content of training and education; determined relations laws and mechanisms of teaching processes of educational content; synergistic nature of pedagogy; relevance of methodological research.
  Повний текст PDF - 410.853 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Васянович Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Васянович Г. Методологічні контексти педагогічної науки на сучасному етапі її розвитку / Г. Васянович // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 9-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Васянович Григорій Петрович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського