Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Жлудько В. 
Теоретичні основи педагогічної дизайн-освіти / В. Жлудько // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 124-131. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_16
Розглянуто аксіологічний базис дизайну у площині професійної підготовки вчителя початкових класів. З’ясовано сутність дизайн-діяльності та дизайн-освіти. Узагальнено тенденції аналізу дизайн-діяльності сучасними дослідниками за відповідними критеріями: потреба в нових знаннях, здатність до аналізу різних предметів, інтенціональність емоційного стану, власного погляду на навколишній світ. Зазначено, що майбутні вчителі оволодівають основами дизайн-діяльності ні інтегрованих заняттях трудового навчання й образотворчого мистецтва з використанням ігродизайну. Виокремлено певні варіанти ігрового дизайну, серед яких особливе місце займає виготовлення писанок за авторською технологією, використання техніки "текстильний живопис", створення колективних ляльково-театралізованих ігрових проектів. Розроблено авторську модель ціннісних орієнтацій особистості майбутнього вчителя, в якій визначено когнітивний, емоційний, діяльнісний компоненти.Рассмотрены аксиологический базис дизайна в плоскости профессиональной подготовки учителя начальных классов. Выяснена сущность дизайн-деятельности и дизайн-образования. Обобщены тенденции анализа дизайн-деятельности современными исследователями по соответствующим критериям: потребность в новых знаниях, способность к анализу различных предметов, интенциональность эмоционального состояния, собственного взгляда на окружающий мир. Отмечено, что будущие учителя овладевают основами дизайн-деятельности ни интегрированных занятиях трудового обучения и изобразительного искусства с использованием игродизайна. Выделены определенные варианты игрового дизайна, среди которых особое место занимает изготовление писанок по авторской технологии, использование техники "текстильной живописи", создание коллективных кукольно-театрализованных игровых проектов. Разработана авторская модель ценностных ориентаций личности будущего учителя, в которой определены когнитивный, эмоциональный, деятельностный компоненты.Considered in the design basis axiological plane training primary school teacher. The essence of design activity and design education. Generalized trend analysis design of contemporary researchers according to criterion: the need for new knowledge, the ability to analyze a variety of subjects, intentional emotional state, and my own experience in the world. Noted that future teachers master the basics of design activity or integrated studies of labor studies and fine art using of game-design.
  Повний текст PDF - 290.146 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Жлудько В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Жлудько В. Теоретичні основи педагогічної дизайн-освіти / В. Жлудько // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 124-131. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Жлудько Віра Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського