Наукова періодика України Проблеми інженерно-педагогічної освіти


Шемигон Н. Ю. 
Напрямки педагогічної підтримки інтеграції іноземних студенів у навчальне середовище вищих освітніх закладів України / Н. Ю. Шемигон, Н. С. Тарасова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2015. - № 47. - С. 196-202. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2015_47_29
Розглянуто питання інтеграції іноземних студентів у навчальне середовище ВНЗ, проаналізовано наукові підходи до визначення терміна «інтеграція», визначено напрямки, які впливають на ефективність означеного процесу. Проведено соціологічне дослідження серед іноземних студентів, які навчаються в Українській інженерно-педагогічній академії, яке показало, що цілеспрямована педагогічна підтримка з боку кураторів полегшує пристосування іноземних студентів до навчального середовища ВНЗ. Виділено два основних напрямки роботи кураторів. Перший - ознайомлення з особливостями навчання у конкретному навчальному закладі: допомога у встановленні контактів з співробітниками деканатів, викладачами, українськими студентами, налагодження контактів всередині групи, у гуртожитку. Другий напрямок в інтеграції іноземних студентів до навчального середовища ВНЗ - ознайомлення з культурним фоном, на тлі якого відбувається їх навчальна діяльність, а саме, ознайомлення з містом, в якому відбувається навчання, традиціями та історією України що, в свою чергу, сприяє культурній ідентифікації з новою культурою та збереженню власної культурної приналежності.Рассмотрены вопросы интеграции иностранных студентов в учебную среду ВУЗ, проанализированы научные подходы к определению термина "интеграция", определены направления, которые влияют на эффективность данного процесса. Проведено социологическое исследование среди иностранных студентов, обучающихся в Украинской инженерно-педагогической академии, которое показало, что целеустремленная педагогическая поддержка со стороны кураторов облегчает приспособление иностранных студентов к учебной среде ВУЗ. Выделены два основных направления работы кураторов. Первый - ознакомление с особенностями учебы в конкретном учебном заведении: помощь в установлении контактов с сотрудниками деканатов, преподавателями, украинскими студентами, налаживание контактов внутри группы, в общежитии. Второе направление в интеграции иностранных студентов к учебной среде ВУЗ - ознакомление с культурным фоном, на фоне которого происходит их учебная деятельность, а именно, ознакомление с городом, в котором происходит учеба, традициями и историей Украины что, в свою очередь, способствует культурной идентификации с новой культурой и сохранению собственной культурной принадлежности.This article reviews the questions of foreign students' integration into the educational environment of the higher educational establishment, it analyses scientific approaches to the definition of the term "integration", defines directions influencingthe efficiency of this process. The sociological research among foreign students of Ukrainian Engineering-edagogics Academy was held. It shows that purposeful pedagogical support, received from tutors, facilitates foreign students' adaptation in the educational environment. Two main directions of tutors' work in this sphere have been defined. The first one is familiarization with the peculiarities of studies in the particula reducational establishment: assistance ingetting contacts with workers of dean's offices, teachers, Ukrainian students, setting good contacts inside the group, in hostels. The second direction of foreign students’ integration into the educational environment of the higher educational establishment is their familiarization with cultural background in which the study, in particular with the city where they study, Ukrainian traditions and history, that promotes сultural identification with the new culture on the basis of preserving their own cultural belonging, and the development of both cultures.
  Повний текст PDF - 525.837 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шемигон Н.
  • Тарасова Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шемигон Н. Ю. Напрямки педагогічної підтримки інтеграції іноземних студенів у навчальне середовище вищих освітніх закладів України / Н. Ю. Шемигон, Н. С. Тарасова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2015. - № 47. - С. 196-202. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2015_47_29.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського