Наукова періодика України | Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах | ||
Терьохіна О. Л. Формування технічного мислення майбутніх інженерів-машинобудівників на засадах компетентнісного підходу / О. Л. Терьохіна // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2015. - Вип. 42. - С. 363-369. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2015_42_50 Уперше теоретично обгрунтовано та розроблено організаційно-педагогічні умови та структурно-функціональну модель формування та розвитку технічного мислення бакалаврів машинобудування спеціальності 131 "Прикладна механіка". Визначено поняття "технічне мислення бакалавра машинобудування", встановлено його структурні компоненти: володіння мовою техніки, понятійний, образний, практичний та оперативно-алгоритмічний. Удосконалено засоби та методи формування та розвитку технічного мислення студентів технічного ВНЗ за умов аудиторного навчання, самостійної роботи, курсового проектування, а також практики. Уточнено зміст оперативно-алгоритмічного компонента технічного мислення майбутніх бакалаврів машинобудування за спеціальністю 131 "Прикладна механіка", критерії та показники сформованості технічного мислення. Подальшого розвитку набули наукові положення системно-діяльнісного, компетентнісного та контекстного підходів у фаховій підготовці майбутніх бакалаврів машинобудування. Розглянуто проблему формування технічного мислення у майбутніх бакалаврів машинобудування та здійснено теоретичне обгрунтування й експериментальну перевірку організаційно-педагогічних умов, що забезпечують її вирішення в процесі професійної підготовки майбутніх інженерів-машинобудівників. Визначено зміст поняття "технічне мислення майбутніх бакалаврів машинобудування" як здатність використовувати комплекс інтелектуальних процесів (понятійне, образне, практичне, оперативно-алгоритмічне мислення та володіння мовою техніки) в їх поєднанні для усвідомлення суттєвих властивостей та відношень об’єктів професійно-технічної діяльності й ефективного і раціонального вирішення її завдань. Обгрунтовано критерії та охарактеризовано рівні (високий, середній, низький та початковий) сформованості технічного мислення майбутніх інженерів-машинобудівників. Для кожного з критеріїв визначено відповідні показники. Обгрунтовано організаційно-педагогічні умови формування технічного мислення у бакалаврів машинобудування. Структурно-функціональна модель процесу формування технічного мислення визначає параметри організації цього процесу, грунтується на комплексному формуванні компонентів технічного мислення та реалізується в ході чотирьох етапів: мотиваційно-цінністного, змістового, базового, професійно-діяльнісного та інтегративного аналітико-коригувального. Експериментально доведено ефективність структурно-функціональної моделі й розроблених організаційно-педагогічних умов формування технічного мислення майбутніх бакалаврів машинобудування. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Терьохіна О. Л. Формування технічного мислення майбутніх інженерів-машинобудівників на засадах компетентнісного підходу / О. Л. Терьохіна // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2015. - Вип. 42. - С. 363-369. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2015_42_50.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |