Наукова періодика України Проблеми економіки


Мірясов Ю. О. 
Ефект маркетингу та його вплив на вподобання споживача в моделі оптимального вибору / Ю. О. Мірясов // Проблеми економіки. - 2019. - № 1. - С. 134-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2019_1_18
Центральною проблемою цієї роботи є визначення можливостей і об'єктивних обмежень впливу на попит з боку фірм, обгрунтування механізмів і інструментів, що забезпечують формування та управління попитом залежно від типу ринкової структури, до якого належить фірма. Споживчий попит розглядається як дворівнева категорія. Функціональний попит обумовлюється споживчими характеристиками блага й об'єктивними потребами, які вони задовольняють. Формування функціонального попиту підпорядковується принципу раціональності споживача. Нефункціональний попит являє собою варіативну компоненту попиту, який відображає суб'єктивне ставлення споживача до благ і меншою мірою підпорядкований принципу раціональності. Основну роль тут відіграють соціальний, спекулятивний і нераціональний мотиви. Поряд з уже відомими ефектами престижного споживання, сноба і приєднання до більшості в структурі нефункціонального попиту видається можливим виділення ефекту маркетингу, який, по-перше деформує переваги споживача і його функцію корисності, по-друге, веде до нового стану рівноваги споживача, неоптимального з точки зору принципу раціональності. Вплив ефекту маркетингу ілюструється за допомогою моделі оптимального споживчого вибору, в межах якої аналізується зміна індивідуального попиту при зміні цін товарів, а формування нової споживчої рівноваги підпорядковується дії ефектів доходу і заміщення. Показано, що ефект маркетингу в цьому випадку може поглинати або нейтралізувати ефект доходу або ефект заміщення, залежно від типу товарів, що введені в цю модель. Показано, що передумовою трансформації функції корисності і споживчої рівноваги є вертикальна і горизонтальна товарна диференціація, а до інструментів, що породжують ефект маркетингу і впливають на попит, віднесено рекламу та брендинг продукту.
  Повний текст PDF - 563.27 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мірясов Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мірясов Ю. О. Ефект маркетингу та його вплив на вподобання споживача в моделі оптимального вибору / Ю. О. Мірясов // Проблеми економіки. - 2019. - № 1. - С. 134-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2019_1_18.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Мірясов Юрій Олександрович (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського