Наукова періодика України Проблеми економіки


Траченко Л. А. 
Процесний підхід у системах управління якістю підприємств сфери послуг / Л. А. Траченко // Проблеми економіки. - 2018. - № 2. - С. 251-257. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2018_2_35
Мета роботи - визначення ролі та місця процесного підходу в системах управління якістю та обгрунтування його інтеграції з бізнес-процесами підприємств сфери послуг. Обгрунтовано актуальність упровадження систем управління якістю на підприємствах у контексті вимог міжнародного стандарту ISO 9001:2015. Визначено роль систем управління якістю у сталому розвитку підприємств сфери послуг. Розкрито сутність процесного підходу та надано схему одиничного процесу в системі управління якістю. Досліджено основні аспекти процесного підходу в системах управління якістю та наголошено на тому, що для відповідних процесів підприємство має визначати цілі у сфері якості, входи, виходи, заходи та ресурси. Акцентовано увагу на тому, що цілі у сфері якості процесів системи управління якістю організації мають співвідноситися з її бізнес-цілями й обов'язково не повинні суперечити один одному. Виявлено ключові вигоди та переваги процесного підходу у системах управління якістю. Доведено, що першим кроком на шляху ефективного менеджменту якості має бути розуміння структури бізнес-процесів менеджерами підприємства, що дозволить їм виявляти, де знаходиться джерело сигналів, які інформують про втрати якості. Обгрунтовано інтеграцію системи управління якістю підприємства із загальним менеджментом організації. Узагальнено наявні теоретичні підходи до питань упровадження процесного підходу в бізнес-процеси підприємства. Наведено структуру стандарту ISO 9001:2015 у форматі циклу PDCA та зазначено, що цикл Демінга дозволяє підприємству забезпечувати її процеси необхідними ресурсами, здійснювати управління ними, визначати та реалізовувати можливості для поліпшення.
  Повний текст PDF - 532.457 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Траченко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Траченко Л. А. Процесний підхід у системах управління якістю підприємств сфери послуг / Л. А. Траченко // Проблеми економіки. - 2018. - № 2. - С. 251-257. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2018_2_35.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Траченко Людмила Анатоліївна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського