Наукова періодика України Educational dimension


Савченко Л. О. 
Компетентнісний концепт формування якості підготовки майбутніх учителів / Л. О. Савченко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 43-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_9
Визначено, що основним компонентом якості освіти є компетентнісний підхід. Подано трактування понять "компетентність" і "компетенція". Розкрито концептуальне тлумачення компетентнісного підходу і специфіки його застосування під час викладання педагогічних дисциплін у вищий школі. Проаналізовано основні професійні компетенції педагогів. Виокремлено психологічні принципи, які повинен застосовувати компетентний викладач: знання з вікової психології та уміння їх використовувати; уміння адекватно реагувати на дії учнів, батьків, колег; уміння адаптуватися до нових ситуацій та інновацій. Представлено тренінгові вправи, педагогічні ситуації, евристичні задачі для підвищення рівня сформованості компетентностей майбутніх учителів. Наголошено, що такі завдання є оптимальним індикатором професійних здібностей. Определено, что основным компонентом качества образования является компетентностный подход. Подано трактовки понятий «компетентность» и "компетенция". Раскрыто концептуальное толкование компетентностного подхода и специфики его применения во время преподавания педагогических дисциплин в высшей школе. Проанализированы основные профессиональные компетенции педагогов. Выделены психологические принципы, которые должен применять компетентный преподаватель: знания по возрастной психологии и умение их использовать; умение адекватно реагировать на действия учеников, родителей, коллег; умение адаптироваться к новым ситуациям и инновациям. Представлены тренинговые упражнения, педагогические ситуации, эвристические задачи для повышения уровня сформированности компетенций будущих учителей. Отмечено, что такие задачи является оптимальным индикатором профессиональных способностей.It is determined, that the basic component of education quality is competence-based approach. Interpretation of the notions of “competence” and “competency” is presented. Conceptual interpretation of competence-based approach and specifics of its implementation in the course of teaching pedagogical disciplines in higher school is dwelled upon. Basic professional competencies of the teachers are specified. Psychological principles, which should be applied by each competent teacher, are specified: knowledge of developmental psychology and skills for applying it; ability to appropriately respond to the actions of pupils, parents, and colleagues; ability to adapt to new situations and innovations.
  Повний текст PDF - 450.308 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Савченко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Савченко Л. О. Компетентнісний концепт формування якості підготовки майбутніх учителів / Л. О. Савченко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 43-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Савченко Лариса Олексіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського