Наукова періодика України | Educational dimension | ||
Нікітіна О. О. Модифікація діяльнісного підходу до формування навчальної діяльності молодших школярів у ХХ – на початку ХХІ ст / О. О. Нікітіна // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 474-481. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_81 Акцентовано увагу на концепціях і теоріях, у яких вчені-педагоги прагнули віднайти способи залучення дитини до процесу самостійного пізнання. Висвітлено особливості діяльнісного підходу до навчання та його різновидів (особистісно діяльнісного, суб’єктно-діяльнісного, рефлексивно-діяльнісного, інтегративно-діяльнісного, системно-діяльнісного) задля формування повноцінної навчальної діяльності молодших школярів. Проаналізовано компоненти навчальної діяльності: навчальне завдання, навчальні дії, дія самоконтролю та самооцінки. Наголошено, що модернізація змісту освіти передбачає всебічний розвиток особистості дитини, здатної до самоосвіти впродовж життя. Ця вимога реалізується на сучасному етапі переважно в інтегративно-діяльнісному та системно-діяльнісному підходах до навчання.Акцентировано внимание на концепциях и теориях, в которых ученые-педагоги стремились найти способы привлечения ребенка к процессу самостоятельного познания. Освещены особенности деятельностного подхода к обучению и его видам (личностно деятельностному, субъектно-деятельностному, рефлексивно-деятельностному, интегративно-деятельностному, системно-деятельностному) для формирования полноценной учебной деятельности младших школьников. Проанализированы компоненты учебной деятельности: учебная задача, учебные действия, действие самоконтроля и самооценки. Отмечено, что модернизация содержания образования предполагает всестороннее развитие личности ребенка, способной к самообразованию в течение жизни. Это требование реализуется на современном этапе преимущественно в интегративно-деятельностном и системно-деятельностном подходах к обучению. Particular attention is paid to the concepts and theories, in which scientists-educators aimed to find the ways of engaging a child in the process of independent cognition. The paper clarifies specific features of activity-based approach to learning and its types (personal-activity based, subjective-activity based, reflective-activity based, integrative-activity based, systematic-activity based), for developing junior pupils’ complete educational activity. Components of educational activity are analyzed: educational task, educational activities, self-control and self-assessment activities. It is stressed, that modernization of the content of education involves comprehensive development of personality of a child, capable of lifelong self-education. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Нікітіна О. О. Модифікація діяльнісного підходу до формування навчальної діяльності молодших школярів у ХХ – на початку ХХІ ст / О. О. Нікітіна // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 474-481. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_81.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |