Наукова періодика України Educational dimension


Вихрущ Н. Б. 
Практичне спрямування дисциплін математичного циклу в середніх школах України на початку XX століття / Н. Б. Вихрущ // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 465-469. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_79
Узагальнено позитивний історичний досвід України щодо викладання дисциплін математичного циклу на початку ХХ століття. Визначено особливості змісту та методики викладання математичних дисциплін у середніх школах України в зазначений період. Зауважено, що на початку ХХ століття спостерігався певний поступ у викладанні дисциплін математичного циклу в середніх школах України. Проаналізовано статті педагогічних часописів щодо удосконалення викладання дисциплін математичного циклу на основі зарубіжного досвіду. Акцентовано, що математичні задачі мали практичний характер та стосувалися певним чином господарства, промисловості чи торгівлі, що допомагало учням у задоволенні щоденних потреб. Наголошено, що здійснювалися спроби заповнення прогалин, які існували між викладанням математики у середніх школах та університетах. Значним здобутком цього періоду було введення до програми елементів диференціального числення. У процесі викладання дисциплін математичного циклу бралися до уваги міжпредметні зв’язки. Обобщен положительный исторический опыт Украины по преподаванию дисциплин математического цикла в начале ХХ века. Определены особенности содержания и методики преподавания математических дисциплин в средних школах Украины в указанный период. Отмечено, что в начале ХХ века наблюдался определенный прогресс в преподавании дисциплин математического цикла в средних школах Украины. Проанализированы статьи педагогических журналов по совершенствованию преподавания дисциплин математического цикла на основе зарубежного опыта. Акцентировано, что математические задачи имели практический характер и касались определенным образом хозяйства, промышленности или торговли, что помогало ученикам в удовлетворении ежедневных потребностей. Отмечено, что предпринимались попытки заполнения пробелов, которые существовали между преподаванием математики в средних школах и университетах. Значительным достижением этого периода было введение в программу элементов дифференциального исчисления. В процессе преподавания дисциплин математического цикла принимались во внимание межпредметные связи. Ukraine’s positive historical experience on teaching mathematical disciplines at the beginning of the 20th century is summarized. Specific features of the content and methodic of teaching mathematical disciplines in Ukrainian secondary schools in the aforementioned timeframe are specified. It is noted, that at the beginning of 20th century there was a certain progress in teaching mathematical disciplines in Ukraine’s secondary schools. Articles from pedagogical periodicals on improving the teaching of mathematical disciplines, based on foreign experience, are analyzed.
  Повний текст PDF - 442.512 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Вихрущ Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Вихрущ Н. Б. Практичне спрямування дисциплін математичного циклу в середніх школах України на початку XX століття / Н. Б. Вихрущ // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 465-469. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_79.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Вихрущ Наталія Богданівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського