Наукова періодика України Educational dimension


Літковець О. Д. 
Дослідження міжпредметних зв’язків у формуванні графічних умінь в учнів початкових класів / О. Д. Літковець // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 450-458. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_77
Аргументовано, що важливою умовою підвищення якості знань і вмінь є послідовна реалізація міжпредметних зв’язків у навчанні. Досліджено міжпредметні зв’язки навчальних дисциплін (математика, образотворче мистецтво та трудове навчання) у формуванні графічних умінь молодших школярів на основі аналізу змісту графічної діяльності. На ґрунті аналізу чинних програм для початкової школи з математики, образотворчого мистецтва, трудового навчання констатовано, що графічний матеріал із зазначених предметів вивчається без забезпечення міжпредметних зв’язків. На конкретних прикладах доведено, що багато важливих графічних умінь учнів розвиваються відокремлено на різних уроках, а це не сприяє їх поглибленню та закріпленню, отже, такий підхід у навчанні не забезпечує озброєння учнів початкових класів міцними знаннями та сформованими практичними уміннями.Аргументировано, что важным условием повышения качества знаний и умений является последовательная реализация межпредметных связей в обучении. Исследованы межпредметные связи учебных дисциплин (математика, изобразительное искусство и трудовое обучение) в формировании графических умений младших школьников на основе анализа содержания графической деятельности. На основе анализа действующих программ для начальной школы по математике, изобразительному искусству, трудовому обучению констатировано, что графический материал по указанным предметам изучается без обеспечения межпредметных связей. На конкретных примерах доказано, что многие важные графические умения учащихся развиваются обособленно на разных уроках, а это не способствует их углублению и закреплению, следовательно, такой подход в обучении не обеспечивает вооружение учащихся начальных классов прочными знаниями и сформированными практическими умениями.It is argued, that an important condition of improving the quality of knowledge and skills is consistent implementation of interdisciplinary connections in education. Interdisciplinary connections of the academic subjects (mathematics, art and labor training) are investigated in forming graphic skills of junior pupils based on the analysis of content of graphic activity. Based on the analysis of existing curriculums for primary school on mathematics, art and labor training it is stated, that the graphic material on the aforementioned subjects is studied without providing interdisciplinary connections.
  Повний текст PDF - 467.011 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Літковець О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Літковець О. Д. Дослідження міжпредметних зв’язків у формуванні графічних умінь в учнів початкових класів / О. Д. Літковець // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 450-458. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_77.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського