Наукова періодика України Educational dimension


Симонович Н. В. 
Теоретичні основи індивідуалізації трудового навчання / Н. В. Симонович // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 290-294. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_48
Окреслено цілі особистісно зорієнтованого навчання учнів. Визначено основні завдання вчителя – спілкування, взаєморозуміння з учнями, їх "вивільнення" для творчості. Розглянуто поняття індивідуальності, підходи до трактування його сутності. Аргументовано, що глибоке знання індивідуальних особливостей учня необхідне для розв’язання завдань, взаємопов’язаних між собою: індивідуалізації – підтримки і розвитку особливого, своєрідного потенціалу особистості та соціалізації – адаптації у соціальному середовищі і самореалізації особистості в ньому. Узагальнено, що індивідуалізація трудового навчання відображає спрямованість освітнього процесу на особистість, на інтереси учня, на його здібності. У процесі реалізації індивідуального підходу акцент робиться на персональні особливості діяльності.Определены цели личностно ориентированного обучения учащихся. Определены основные задачи учителя – общение, взаимопонимание с учениками, их "высвобождение" для творчества. Рассмотрены понятия индивидуальности, подходы к трактовке его сущности. Аргументировано, что глубокое знание индивидуальных особенностей ученика необходимо для решения задач, взаимосвязанных между собой: индивидуализации – поддержки и развития особого, своеобразного потенциала личности и социализации – адаптации в социальной среде и самореализации личности в нем. Обобщено, что индивидуализация трудового обучения отражает направленность образовательного процесса на личность, на интересы ученика, его способности. В процессе реализации индивидуального подхода акцент делается на персональные особенности деятельности, на характеристику качеств личности, индивидуальные свойства.Goals of personally oriented teaching are outlined. Teacher’s main tasks are determined as following: communication, mutual understanding with pupils, and their “liberation” for creative activities. The notion of individuality is dwelled upon as well as approaches to interpreting its essence. It is argued, that profound knowledge of pupil’s personal features is necessary for solving interconnected tasks: personalization – support and development of individual, peculiar personal potential, and socialization – adaptation in social environment and personal self-fulfillment within it. It is summed up, that personalization of labor training reflects the educational process’ focus towards pupil’s personality.
  Повний текст PDF - 434.428 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Симонович Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Симонович Н. В. Теоретичні основи індивідуалізації трудового навчання / Н. В. Симонович // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 290-294. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_48.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Симонович Наталія Василівна (1974–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського