Наукова періодика України Educational dimension


Кипиченко Н. 
Комунікативна компетентність майбутнього вчителя початкової школи як психолого-педагогічна проблема / Н. Кипиченко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 274-279. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_45
Розглянуто основні підходи вітчизняних і зарубіжних науковців до визначення сутності та структури комунікативної компетентності. Уточнено сутність та зміст поняття "комунікативна компетентність учителя початкової школи". Визначено структурні компоненти комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Детально охарактеризовано мовну, мовленнєву та соціолінгвістичну компетентності. На основі здійсненого аналізу зроблено висновок, що комунікативна компетентність учителя початкової школи – це система внутрішніх ресурсів ефективного розв’язання фахових завдань, а саме: позицій спілкування, ролей, стереотипів, настанов, знань, умінь, навичок, яка певним чином пов’язана з цілісністю особистості. Рассмотрены основные подходы отечественных и зарубежных ученых к определение сущности и структуры коммуникативной компетентности. Уточнены сущность и содержание понятия "коммуникативная компетентность учителя начальной школы". Определены структурные компоненты коммуникативной компетентности будущего учителя начальной школы. Подробно охарактеризованы языковая, речевая и социолингвистическая компетентности. На основе проведенного анализа сделан вывод о том, что коммуникативная компетентность учителя начальной школы – это система внутренних ресурсов эффективного решения профессиональных задач, а именно: позиций общения, ролей, стереотипов, установок, знаний, умений, навыков, которая определенным образом связана с целостностью личности. Basic approaches of domestic and foreign scholars to defining the essence and structure of communicative competence are discussed. Essence and content of the notion of primary teacher’s communicative competence are clarified. Structural components of future primary teacher’s communicative competence are defined. A detailed description of language, speech and sociolinguistic competences is given.
  Повний текст PDF - 441.923 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кипиченко Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кипиченко Н. Комунікативна компетентність майбутнього вчителя початкової школи як психолого-педагогічна проблема / Н. Кипиченко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 274-279. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_45.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кипиченко Наталія Сергіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського