Наукова періодика України Educational dimension


Чувасова Н. О. 
Критерії і рівневі характеристики пізнавальної активності студентів вищих педагогічних закладів / Н. О. Чувасова // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 237-244. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_39
Визначено пізнавальну активність студентів як складне особистісне утворення, що складається з мотиваційного, операційного та особистісного компонентів. На основі досліджень доведено, що для кількісної оцінки складних педагогічних характеристик студентів доцільно використовувати структурно-системні критерії пізнавальної активності, що відіграють роль моделей-еталонів. Визначено алгоритм побудови структурно-системного критерію пізнавальної активності. Виявлено значеннєву структуру критерію, що складається з узагальненої характеристики досліджуваного об’єкта, який є метою педагогічного виміру; еталонної системи ознак, що синтезує в собі найбільш істотні (відповідні цілі дослідження) його сторони; вимірювальної підструктури, що складається з пучків із градаційними елементами, супідрядних відповідним ознакам еталона. Зроблено висновок, що творча активність виявляється через креативний рівень сформованості пізнавального інтересу, творчу самостійність, ґрунтовні знання, здатність самостійно конструювати об’єктивно нову орієнтовну основу діяльності, у процесі виконання якої одержується об’єктивно нова інформація. Определена познавательная активность студентов как сложное личностное образование, состоящее из мотивационного, операционного и личностного компонентов. На основе исследований доказано, что для количественной оценки сложных педагогических характеристик студентов целесообразно использовать структурно-системные критерии познавательной активности, которые играют роль моделей-эталонов. Определен алгоритм построения структурно-системного критерия познавательной активности. Выявлена смысловая структура критерия, которая состоит из обобщенной характеристики исследуемого объекта, который является целью педагогического измерения; эталонной системы признаков, синтезирует в себе наиболее существенные (соответствующие цели исследования) его стороны; измерительной подструктуры, состоящий из пучков с градационными элементами, соподчиненных соответствующим признакам эталона. Сделан вывод о том, что творческая активность проявляется через креативный уровень сформированности познавательного интереса, творческую самостоятельность, глубокие знания, способность самостоятельно конструировать объективно новую ориентировочную основу деятельности, в процессе выполнения которой получается объективно новая информация. Students’ cognitive activity is defined as a complex personal formation comprising motivational, operational and personal components. Based on research it is proven, that for quantitative assessment of students’ complex pedagogical characteristics it is advisable to use structural-systematic criteria of cognitive activity, which act as models-standards. Algorithm for building a structural-systematic criterion of cognitive activity is defined.
  Повний текст PDF - 454.075 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чувасова Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чувасова Н. О. Критерії і рівневі характеристики пізнавальної активності студентів вищих педагогічних закладів / Н. О. Чувасова // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 237-244. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_39.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Чувасова Наталія Олександрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського