Наукова періодика України Educational dimension


Мешко Г. М. 
Шляхи гармонізації особистості майбутнього вчителя в системі підготовки до збереження і зміцнення професійного здоров'я / Г. М. Мешко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 139-146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_24
Аргументовано, що професійне довголіття вчителя досягається шляхом гармонізації особистості, яка розглядається як процес поступового подолання й усунення невротичних компонентів власного внутрішнього світу, підвищення рівня автентичності, узгодженість інтегральних якостей особистості. З’ясовано, що формування індивідуального стилю діяльності, розвиток позитивного мислення, актуалізація духовно-творчого потенціалу особистості вчителя є необхідною умовою професійного здоров’я. Підкреслено, що індивідуальний стиль педагогічної діяльності найкращий спосіб самореалізації у професії, що сприяє вияву своєї унікальності. Доведено, що процес становлення індивідуального стилю діяльності буде більш ефективним, якщо організована навчально-професійна діяльність студентів поєднуватиметься із самопізнанням, самоосвітою, самовихованням. Розроблено й апробовано програму підготовки студентів до збереження і зміцнення професійного здоров’я, що сприятиме професійному довголіттю.Аргументировано, что профессиональное долголетие учителя достигается путем гармонизации личности, которая рассматривается как процесс постепенного преодоления и устранения невротических компонентов собственного внутреннего мира, повышение уровня подлинности, согласованность интегральных качеств личности. Выявлено, что формирование индивидуального стиля деятельности, развитие позитивного мышления, актуализация духовно-творческого потенциала личности учителя является необходимым условием профессионального здоровья. Подчеркнуто, что индивидуальный стиль педагогической деятельности лучший способ самореализации в профессии, способствует проявлению своей уникальности. Доказано, что процесс становления индивидуального стиля деятельности будет более эффективным, если организованная учебно-профессиональная деятельность студентов сочетаться с самопознанием, самообразованием, самовоспитанием. Разработана и апробирована программа подготовки студентов по сохранению и укреплению профессионального здоровья, способствующая профессиональному долголетию.It is argued, that a teacher’s professional longevity is reached by harmonizing personality, which is viewed as a process of gradual overcoming and eliminating neurotic components of one’s own inner world, increasing authenticity, consistency of integral personality traits. It is found, that forming individual style of activity, developing positive thinking, actualizing teacher’s personal spiritual and creative potential are necessary conditions for professional health. It is stressed, that individual style of pedagogical activity is the best means of self-fulfillment in profession, which promotes expressing one’s uniqueness. It is proven, that the process of establishing one’s individual style of activity will be more efficient if the students’ organized educational-professional activity will be combined with self-cognition, self-education, and self-upbringing.
  Повний текст PDF - 453.711 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мешко Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мешко Г. М. Шляхи гармонізації особистості майбутнього вчителя в системі підготовки до збереження і зміцнення професійного здоров'я / Г. М. Мешко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 139-146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Мешко Галина Михайлівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського