Наукова періодика України Educational dimension


Малихіна С. В. 
Психолого-педагогічний аналіз становлення концепцій навчальнопізнавальної діяльності студентів як основа дидактичної інтенсифікації (ретроспективний огляд: ХVІІ - початок ХХ ст.) / С. В. Малихіна // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 652-660. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_111
Виокремлено два сучасних підходи до аналізу навчально-пізнавальної діяльності студентів: перший розглядає активізацію пізнавальних інтересів студентів на окремих етапах навчального процесу за використання різноманітних форм і методів навчання, а другий передбачає створення необхідних, достатніх умов, що сприяють підтриманню пізнавальної активності студентів протягом усього освітнього процесу, коли інтерес набуває стійкого характеру й перетворюється на особистісну якість студента як суб’єкта навчання. За результатами ґрунтовного психолого-педагогічного аналізу становлення концепцій навчально-пізнавальної діяльності студентів як основи дидактичної інтенсифікації (ретроспективний огляд з часів становлення сучасної педагогіки в ХVІІ столітті й до початку ХХ) наголошено на доцільності врахування основних дидактичних здобутків і напрацювань минулого при розробці сучасних дидактичних систем і побудові дидактичних моделей, а також технологій їх реалізації на засадах адаптації й інтеграції цінного дидактичного досвіду.Выделены два современных подхода к анализу учебно-познавательной деятельности студентов: первый рассматривает активизацию познавательных интересов студентов на отдельных этапах учебного процесса при использовании различных форм и методов обучения, а второй предусматривает создание необходимых, достаточных условий, способствующих поддержанию познавательной активности студентов в течение всего образовательного процесса, когда интерес приобретает устойчивый характер и превращается в личностное качество студента как субъекта обучения. По результатам тщательного психолого-педагогического анализа развития концепций учебно-познавательной деятельности студентов как основы дидактической интенсификации (ретроспективный обзор с времен становления современной педагогики в ХVII веке и до начала ХХ) отмечена целесообразность учета основных дидактических достижений прошлого при разработке современных дидактических систем и построении дидактических моделей, а также технологий их реализации на основе адаптации и интеграции ценного дидактического опыта. Two modern approaches to analyzing students’ learning-cognitive activity are specified: the first is about increasing students’ cognitive interests on individual stages of learning process, while using various teaching forms and methods, and the second involves creating necessary, sufficient conditions, which facilitate maintaining students’ cognitive activeness during the whole educational process, when the interest becomes steady and transforms into personal trait of the student as a subject of education.
  Повний текст PDF - 475.617 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Малихіна С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Малихіна С. В. Психолого-педагогічний аналіз становлення концепцій навчальнопізнавальної діяльності студентів як основа дидактичної інтенсифікації (ретроспективний огляд: ХVІІ - початок ХХ ст.) / С. В. Малихіна // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 652-660. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_111.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Малихіна Світлана Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського