Наукова періодика України Educational dimension


Павленко І. С. 
Дидактичні можливості процесу вивчення гуманітарних дисциплін у контексті формування загальнокультурної компетентності учнів старшої школи / І. С. Павленко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 647-652. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_110
Висвітлено основні аспекти сучасного психолого-педагогічного розуміння дидактичних можливостей процесу вивчення гуманітарних дисциплін у контексті формування загальнокультурної компетентності учнів старшої школи. Визначено культуролого-гуманістичну функцію як провідну щодо формування загальнокультурної компетентності. З’ясовано дидактичні можливості процесу вивчення гуманітарних дисциплін, що реалізуються через низку взаємовпливів: дидактичного впливу з боку вчителя на учня під час уроку-лекції, уроку-семінару, уроку-дискусії, уроку-презентації, під час надання вчителем додаткових індивідуальних і групових консультацій, під час керівництва індивідуальними, груповими інтерактивними проектами, під час використання різних форм контролю, через роботу в учнівських наукових гуртках, і під час безпосереднього спілкування в навчальній і позанавчальній діяльності. Освещены основные аспекты современного психолого-педагогического понимания дидактических возможностей процесса изучения гуманитарных дисциплин в контексте формирования общекультурной компетентности учащихся старших классов. Определена культуролого-гуманистическая функция как ведущуя по формированию общекультурной компетентности. Выявлены дидактические возможности процесса изучения гуманитарных дисциплин, реализуемых через ряд взаимовлияния: дидактического воздействия со стороны учителя на ученика во время урока-лекции, урока-семинара, урока-дискуссии, урока-презентации, при предоставлении учителем дополнительных индивидуальных и групповых консультаций, во время руководства индивидуальными, групповыми интерактивными проектами, во время использование различных форм контроля, во время работы в ученических научных кружках, и во время непосредственного общения в учебной и внеучебной деятельности. The paper reveals basic aspects of modern psychological-pedagogical understanding of didactic possibilities of studying humanities in the context of forming senior pupils’ general cultural competence. The culturological-humanistic function is defined as the leading one regarding the formation of general cultural competence. Didactic possibilities of the process of studying humanities are specified; these options are implemented through a series of mutual influences: didactic influence of teacher on pupil during a lesson-lecture, lesson-seminar, lesson-discussion, lesson-presentation, during teacher’s individual and group consulting, in the course of management of individual and group interactive projects, during implementation of various forms of control, through work in pupils’ scientific workshops, and during direct communication in educational and extracurricular activities.
  Повний текст PDF - 457.249 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Павленко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Павленко І. С. Дидактичні можливості процесу вивчення гуманітарних дисциплін у контексті формування загальнокультурної компетентності учнів старшої школи / І. С. Павленко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 647-652. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_110.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Павленко Ірина Сергіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського