Наукова періодика України Educational dimension


Балахтар В. В. 
Проблеми адаптації студентів-першокурсників до навчання у ВНЗ / В. В. Балахтар // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_11
Проаналізовано проблему адаптації студентів до умов навчання у ВНЗ у сучасній психологічній літературі. Розтлумачено термін «адаптація», що використовується в різних галузях наукових знань. Виокремлено творчу й формальну адаптацію залежно від характеру ставлення особистості до умов і змісту конкретної діяльності. Шляхом експериментального дослідження доведено, що адаптація студентів в умовах вищого навчального закладу є складним, багатоаспектним і динамічним процесом. Аналіз процесу адаптації залежно від характеру ставлення особистості до умов і змісту конкретної діяльності засвідчив, що у студентів-першокурсників ВНЗ наявна як формальна адаптація, тобто пристосування задля отримання диплома, так і творча адаптація. Зроблено висновок, що від успішності процесу адаптації першокурсників багато в чому залежать подальша професійна кар’єра й особистісний розвиток майбутнього фахівця. Проанализирована проблема адаптации студентов к условиям обучения в вузе в современной психологической литературе. Разъяснен термин "адаптация", используемый в различных отраслях научных знаний. Выделена творческая и формальная адаптация в зависимости от характера отношения личности к условиям и содержанию конкретной деятельности. Путем экспериментального исследования доказано, что адаптация студентов в условиях высшего учебного заведения является сложным, многоаспектным и динамическим процессом. Анализ процесса адаптации в зависимости от характера отношения личности к условиям и содержанию конкретной деятельности показал, что у студентов-первокурсников вузов есть как формальная адаптация, то есть механизмы для получения диплома, так и творческая адаптация. Сделан вывод о том, что от успешности процесса адаптации первокурсников во многом зависят дальнейшая профессиональная карьера и личностное развитие будущего специалиста. Paper analyzes the problem of students’ adaptation to the conditions of university studies as it is described in modern psychological literature. The notion of adaptation, which is used in various fields of scientific knowledge, is explained. Creative and formal adaptation are specified depending on the nature of individual’s attitude towards conditions and content of certain activities. Experimental research has proven that students’ adaptation under conditions of a higher education institution is a complicated, multi-faceted and dynamic process. Analysis of the adaptation process depending on personal attitude towards conditions and content of particular activity demonstrated, that the first-year university students possess both formal adaptation, which is fitting in for the sake of receiving diploma, and creative adaptation.
  Повний текст PDF - 440.635 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Балахтар В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Балахтар В. В. Проблеми адаптації студентів-першокурсників до навчання у ВНЗ / В. В. Балахтар // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Балахтар Валентина Візіторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського