Наукова періодика України Educational dimension


Дубова Н. В. 
Психолого-педагогічні основи формування елементів дизайнерського мислення старшокласників на уроках технології / Н. В. Дубова // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 624-629. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_106
Обґрунтовано психолого-педагогічні умови формування дизайнерського мислення старшокласників на уроках технології. З'ясовано, що розвиток дизайнерського мислення учнів здійснюється шляхом організації продуктивної творчої діяльності на базі формування у них елементів графічної грамоти і технічних уявлень, шляхом залучення учнів до процесу рішення елементарних конструкторських задач. Виявлено компоненти дизайнерського мислення: знання про колір, просторові співвідношення, елементи технічної естетики, розуміння художніх особливостей спільності предметів, об’єднаних ансамблів, розуміння доцільності в оцінюванні предметів, раціональності і гармонійності речі. Аргументовано, що формування елементів такого мислення найуспішніше здійснюється за дотримання певних організаційно-педагогічних умов: навчально-дизайнерських, соціально-емоційних, дидактичних, індивідуально-творчих. Обоснованы психолого-педагогические условия формирования дизайнерского мышления старшеклассников на уроках технологии. Установлено, что развитие дизайнерского мышления учащихся осуществляется путем организации продуктивной творческой деятельности на базе формирования у них элементов графической грамоты и технических представлений, путем привлечения учащихся к процессу решения элементарных конструкторских задач. Рассмотрены компоненты дизайнерского мышления: знание о цвете, пространственные соотношения, элементы технической эстетики, понимание художественных особенностей общности предметов, объединенных ансамблей, понимание целесообразности в оценке предметов, рациональности и гармоничности вещи. Аргументировано, что формирование элементов такого мышления наиболее успешно осуществляется при соблюдении определенных организационно-педагогических условий: учебно-дизайнерских, социально-эмоциональных, дидактических, индивидуально-творческих. The paper substantiates psychological-pedagogical foundations of forming the senior pupils’ designer thinking at the technologies lessons. It is revealed, that development of pupils’ designer thinking occurs via organization of productive creative activity, based on forming elements of graphical literacy and technical notions, and via pupils’ involvement to the process of solving elementary layout problems. Components of designer thinking are revealed: knowledge of color, spatial correlations, elements of tech aesthetics, understanding artistic peculiarities of groups of objects, united ensembles, understanding the appropriateness in evaluating objects, rationality and harmony in things.
  Повний текст PDF - 454.845 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дубова Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дубова Н. В. Психолого-педагогічні основи формування елементів дизайнерського мислення старшокласників на уроках технології / Н. В. Дубова // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 624-629. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_106.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Дубова Наталія Вячеславівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського