Наукова періодика України Educational dimension


Онищенко І. В. 
Теоретико-методологічні засади формування професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя початкової школи / І. В. Онищенко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 49-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_9
Розглянуто професійно-педагогічну культуру (ППК) в контексті практико-орієнтованого підходу. Визначено сутність ППК вчителя початкових класів, її структурні компоненти. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови та етапи технології формування ППК майбутнього вчителя початкової школи. Виокремлено показники рівня сформованості ППК вчителя початкових класів. Зауважено, що професійно-педагогічна культура передбачає єдність мотиваційного, особистісного, когнітивного й діяльнісного компонентів, які надають цілісності особистості вчителя, спрямовують його професійно-педагогічну діяльність, визначають професійну поведінку, дозволяють розвиватися і самоудосконалюватися. Рассмотрена профессионально-педагогическая культура (ППК) в контексте практико-ориентированного подхода. Определена сущность ППК учителя начальных классов, ее структурные компоненты. Обоснованы психолого-педагогические условия и этапы технологии формирования ППК будущего учителя начальной школы. Выделены показатели уровня сформированности ППК учителя начальных классов. Отмечено, что ППК предполагает единство мотивационного, личностного, когнитивного и деятельностного компонентов, которые придают целостность личности учителя, направляют его профессионально-педагогическую деятельность, определяют профессиональную поведение, позволяют развиваться и самосовершенствоваться. Professional-pedagogical culture in the context of practice-oriented approach is dwelled upon. Essence of professional-pedagogical culture of a primary school teacher is defined as well as its structural components. Psychological-pedagogical conditions and stages of forming future primary school teacher’s professional-pedagogical culture are substantiated. Indicators of formation level of professional-pedagogical culture of a primary school teacher are specified. A conclusion is made, that professional-pedagogical culture involves the unity of motivational, personal, cognitive and activity components which forms holistic personality of a teacher, directs his or her professional behavior, promotes teacher’s personal development and self-improvement.
  Повний текст PDF - 196.108 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Онищенко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Онищенко І. В. Теоретико-методологічні засади формування професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя початкової школи / І. В. Онищенко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 49-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_9.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського