Наукова періодика України Educational dimension


Шеховцова С. О. 
Професійно-педагогічна підготовка студентів університету в контексті суб'єктно-діяльнісного підходу / С. О. Шеховцова // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 402-409. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_53
Розкрито основні етапи професійно-педагогічного становлення фахівця. Університетську освіту розглянуто як основний простір можливостей формування суб’єктності студента до педагогічної діяльності. Акцентовано увагу, що на початковому етапі професійна діяльність студента значною мірою має характер імітації, поступово педагогічна діяльність набуває рис творчої педагогічної діяльності. Обгрунтовано, що на етапі професійної адаптації студенти мають здатність адекватно оцінити роль і місце педагога в освітньому процесі. Аргументовано, що на етапі професіоналізації відбувається формування і становлення професійної суб’єктності, що передбачає синтез можливостей, здібностей та активності особистості, з одного боку, та вимог до діяльності, що визначають її зміст, засоби, умови та організацію – з іншого. Зауважено, що процес професійно-педагогічної підготовки студентів передбачає вибір оптимального з усіх можливих варіантів організації навчально-виховної діяльності, що визначає раціональну структуру, оперативне регулювання та коригування процесу ефективної професійної підготовки. Раскрыты основные этапы профессионально-педагогического становления специалиста. Университетское образование рассмотрено как основное пространство возможностей формирования субъектности студента к педагогической деятельности. Акцентировано внимание, что на начальном этапе профессиональная деятельность студента в значительной степени носит характер имитации, постепенно педагогическая деятельность приобретает черты творческой педагогической деятельности. Обосновано, что на этапе профессиональной адаптации студенты обладают способностью адекватно оценить роль и место педагога в образовательном процессе. Аргументировано, что на этапе профессионализации происходит формирование и становление профессиональной субъектности, предусматривающий синтез возможностей, способностей и активности личности, с одной стороны, и требований к деятельности, определяющих ее содержание, средства, условия и организацию – с другой. Отмечено, что процесс профессионально-педагогической подготовки студентов предусматривает выбор оптимального из всех возможных вариантов организации учебно-воспитательной деятельности, определяет рациональную структуру, оперативное регулирование и корректировку процесса эффективной профессиональной подготовки.Main stages of professional pedagogical formation of a specialist are described. University education is considered as the main range of opportunities for building students’ subjectness towards pedagogical activity. It is stressed, that at the initial stage students’ professional activity is predominantly imitational; gradually their pedagogical activity acquires traits of a creative one. It is proven that at the stage of professional adaptation students are able to properly assess teacher’s role and place in the educational process.
  Повний текст PDF - 279.326 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шеховцова С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шеховцова С. О. Професійно-педагогічна підготовка студентів університету в контексті суб'єктно-діяльнісного підходу / С. О. Шеховцова // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 402-409. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_53.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського