Наукова періодика України Educational dimension


Пінська О. Л. 
Особливості педагогічної творчості та фактори її розвитку в майбутніх педагогів / О. Л. Пінська // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 272-278. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_37
Розкрито сутність і особливості педагогічної творчості. Аргументовано, що творчість є умовою становлення, самопізнання і розвитку особистості, тому розвиток творчості майбутнього педагога потребує організації навчання у вищій школі як творчого процесу. Обгрунтувано фактори, які сприяють ефективному розвитку педагогічній творчості у майбутніх учителів. З’ясовано, що детермінуючим фактором організації евристично спрямованого навчання виступає творча ситуація, яка може бути створена в процесі виникнення навчальних проблем і потребує розв’язання пошуково-творчих задач, вирішення педагогічних ситуацій, участі студентів у експериментальній та дослідницькій діяльності. Констатовано, що відмова від надмірної заорганізованості й академізму процесу навчання, забезпечує демократизацію взаємин, орієнтацію на творчу особистість студента.Раскрыта сущность и особенности педагогического творчества. Аргументировано, что творчество является условием становления, самопознания и развития личности, поэтому развитие творчества будущего педагога требует организации обучения в высшей школе как творческого процесса. Обоснованы факторы, способствующие эффективному развитию педагогической творчества у будущих учителей. Установлено, что детерминирующим фактором организации эвристически направленного обучения выступает творческая ситуация, которая может быть создана в процессе возникновения учебных проблем и требует решения поисково-творческих задач, решение педагогических ситуаций, участия студентов в экспериментальной и исследовательской деятельности. Констатировано, что отказ от чрезмерной заорганизованности и академизма процесса обучения, обеспечивает демократизацию взаимоотношений, ориентацию на творческую личность студента. Essence and specific features of pedagogical creativity are revealed. It is argued, that creativity is a condition for formation, self-exploration and development of an individual; that’s why the development of creativity in a future teacher requires organizing university education as a creative process. It is established, that the determining factor of organizing a heuristically-oriented education is a creative situation, which can be devised along emerging educational problems and requires resolving exploratory-creative issues and pedagogical situations as well as students’ participation in experimental and research activities. It is stated, that opting out of overly-organized and academic style of education facilitates democratization of relationships and focusing on creative personality of a student.
  Повний текст PDF - 178.45 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пінська О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пінська О. Л. Особливості педагогічної творчості та фактори її розвитку в майбутніх педагогів / О. Л. Пінська // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 272-278. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_37.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Пінська Олена Леонідівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського