Наукова періодика України Educational dimension


Пєйчєва Л. Д. 
Психолого-педагогічні основи визначення змісту і структури педагогічного тесту / Л. Д. Пєйчєва // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 264-272. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_36
Узагальнено провідні психолого-педагогічні підходи до визначення змісту і структури педагогічного тесту. Наведено класифікацію основних форм тестових завдань як структурної одиниці тесту. Розрізнено поняття "завдання в тестовій формі" та "тестові завдання". Розглянуто переваги та недоліки тестових завдань. Підкреслено, що оптимальним є поєднання різних форм тестових завдань з метою мінімізації можливості вгадування, що є характерним недоліком завдань множинного вибору. Наголошено, що у процесі укладання якісного педагогічного тесту необхідним є дотримання певних психолого-педагогічних вимог до конструювання та добору тестових завдань, що входять до його складу. Доведено, що тест є найефективнішим технологічним та об’єктивним засобом педагогічних вимірювань. Обобщены ведущие психолого-педагогические подходы к определению содержания и структуры педагогического теста. Приведена классификация основных форм тестовых заданий как структурной единицы теста. Рассмотрены понятия "задания в тестовой форме" и "тестовые задания". Названы преимущества и недостатки тестовых заданий. Подчеркнуто, что оптимальным является сочетание различных форм тестовых заданий с целью минимизации возможности угадывания, что является характерным недостатком задач множественного выбора. Отмечено, что в процессе составления качественного педагогического теста необходимо выполнение определенных психолого-педагогических требований к конструированию и отбору тестовых задач, входящих в его состав. Доказано, что тест является самым эффективным технологическим и объективным средством педагогических измерений.Leading psychological-pedagogical approaches to defining content and structure of a pedagogical test are overviewed. Classification of basic forms of test items as structural units of a test is shown. Notions of “task in a test form” and “test tasks” are separated. Advantages and disadvantages of test tasks are discussed. It is highlighted, that the most efficient technique is to combine various forms of test tasks to minimize the chance to guess, this chance being the specific flaw of multiple choice tasks. It is noted, that in the process of making a quality pedagogical test it is essential to comply with certain psychological-pedagogical requirements to constructing and selecting test tasks therein.
  Повний текст PDF - 203.192 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пєйчєва Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пєйчєва Л. Д. Психолого-педагогічні основи визначення змісту і структури педагогічного тесту / Л. Д. Пєйчєва // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 264-272. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_36.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського