Наукова періодика України Educational dimension


Максименко І. Г. 
Діалогове навчання як умова гуманізації педагогічної діяльності / І. Г. Максименко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 230-236. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_32
Акцентовано увагу на гуманізації педагогічної діяльності. Узагальнено позиції науковців щодо проблеми гуманізації педагогічної діяльності викладача вищої школи засобами діалогового навчання. Визначено критеріальні характеристики діалогічної педагогічної взаємодії. Обгрунтовано, що діалогове навчання буде виступати умовою гуманізації педагогічної діяльності, якщо викладач здійснюватиме перехід від односпрямованої монологічної діяльності на лекціях і форми взаємодії, побудованої на основі "питання-відповідь" на семінарських, практичних і лабораторних заняттях, до організації взаємодії на основі співробітництва та забезпечуватиме гуманістично спрямовані стосунки в системі "викладач-студент", "студент-студент". Наголошено на необхідності формування у студентів уміння ставити запитання, що свідчить про підготовленість до діалогу. Акцентировано внимание на гуманизации педагогической деятельности. Обобщены позиции ученых по проблеме гуманизации педагогической деятельности преподавателя высшей школы средствами диалогового обучения. Определены критериальные характеристики диалогического педагогического взаимодействия. Обосновано, что диалоговое обучение будет выступать условием гуманизации педагогической деятельности, если преподаватель будет осуществлять переход от однонаправленной монологической деятельности на лекциях и формы взаимодействия, построенной на основе «вопрос-ответ» на семинарских, практических и лабораторных занятиях, к организации взаимодействия на основе сотрудничества и обеспечивать гуманистически направленные отношения в системе «преподаватель-студент», «студент-студент». Отмечена необходимость формирования у студентов умения задавать вопросы, что свидетельствует о подготовленности к диалогу.Special attention is focused on humanization of pedagogical activity. Scientists’ stances on humanization of pedagogical activity in higher education via means of dialogue-based teaching are overviewed. Criteria-based characteristics of dialogical pedagogical interaction are defined. It is proven that dialogue-based teaching becomes a condition for humanization of pedagogical activity if the teacher carries out the transition from unidirectional monological activity at the lectures and “question-answer”-based type of interaction at workshops, practical and lab classes to organizing interaction based on cooperation, and ensures humanistically oriented relations in the systems “teacher-student” and “student-student”.
  Повний текст PDF - 179.927 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Максименко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Максименко І. Г. Діалогове навчання як умова гуманізації педагогічної діяльності / І. Г. Максименко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 230-236. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_32.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського