Наукова періодика України Educational dimension


Гаманюк В. А. 
Концептуальні засади дидактики багатомовності в Німеччині / В. А. Гаманюк // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 162-170. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_24
Сформульовано підходи до іншомовного навчання у ФРН. Проаналізовано й узагальнено основні концептуальні засади дидактики багатомовності. Окреслено вимоги до занять з рідної мови у контексті дидактики багатомовності. Визначено площини у процесі вивчення другої іноземної мови: спрямованість на прагматично-функціональний і комунікативний аспекти мови, сенсибілізація до інших мов та інших світів, обговорення власної техніки вивчення мов. Розкрито дидактичні принципи, на яких грунтується концепція дидактики багатомовності: принцип когнітивного / свідомого навчання; принцип розуміння як основи навчання; принцип орієнтації на зміст навчання; принцип орієнтації на роботу з текстом; принцип оптимізації навчального процесу. Сформулированы подходы к иноязычному обучению в ФРГ. Проанализированы и обобщены основные концептуальные основы дидактики многоязычия. Определены требования к занятиям по русскому языку в контексте дидактики многоязычия. Определены особенности процесса изучения второго иностранного языка: направленность на прагматично-функциональный и коммуникативный аспекты языка, сенсибилизация к другим языкам и другим мирам, обсуждение собственной техники изучения языков. Раскрыты дидактические принципы, на которых основывается концепция дидактики многоязычия: принцип когнитивного / сознательного обучения; принцип понимания как основы обучения; принцип ориентации на содержание обучения; принцип ориентации на работу с текстом; принцип оптимизации учебного процесса.Approaches to foreign language education in Germany are defined. Basic conceptual foundations of multilingual didactics are analyzed and summarized. Requirements for native language lessons in the context of multilingual didactics are outlined. Facets of the process of studying second foreign language are defined: focus on the pragmatic-functional and communicative aspects of language, sensitization to other languages and other worlds, discussion of own language learning technique. The paper reveals didactic principles underlying the concept of multilingual didactics: principle of cognitive/conscious learning; principle of understanding as foundation of learning; principle of focusing on the content of learning; principle of focusing on working with text; principle of optimizing the learning process.
  Повний текст PDF - 327.764 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гаманюк В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гаманюк В. А. Концептуальні засади дидактики багатомовності в Німеччині / В. А. Гаманюк // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 162-170. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Гаманюк Віта Анатоліївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського