Наукова періодика України Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти


Проценко І. І. 
Формування професійно-творчих умінь студентів у процесі змістово-процесуальної евристичної діалогової діяльності / І. І. Проценко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. - 2013. - Вип. 7. - С. 140-143. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2013_7_46
Розглянуто основні евристичні способи та методи формування професійно-творчих педагогічних умінь майбутнього вчителя на основі інноваційного вивчення матеріалу – евристичної діалогової взаємодії з активною запитальною діяльністю студентів. Наголошено на тому, що стимулювання різних видів навчально-пізнавальної діяльності сприяють успішному формуванню та закріпленню у студентів важливих діалогових професійно-творчих умінь.Рассмотрены основные эвристические способы и методы формирования профессионально-творческих педагогических умений будущего учителя на основе инновационного изучения материала - эвристического диалогового взаимодействия с активной вопросительной деятельностью студентов. Подчеркнуто, что стимулирование различных видов учебно-познавательной деятельности способствуют успешному формированию и закреплению у студентов важных диалоговых профессионально-творческих умений.In the article basic heuristic methods and methods of forming of professionally-creative abilities of future teacher are examined on the basic of innovative study of material - heuristic dialogue co-operating with active interrogative activity of students.Розкрито зміст експериментального дослідження евристичного діалогу як способу успішного формування професійних умінь творчого характеру майбутніх учителів гуманітарних дисциплін: інтелектуальних, конструктивних, організаційно-регулятивних та діалогічно-евристичних. Виокремлено основні етапи (мотиваційний, процесуально-діяльнісний та діагностичний) формування таких умінь, критерії для діагностичного вимірювання їх рівня. З’ясовано важливу роль професійно-творчих діалогових умінь при створенні творчих освітніх продуктів (твір-роздум, розповідь, науковий проект, реферат, ессе, евристична бесіда) – основної мети евристичної навчальної діяльності. Визначено особливості застосування запитальної діяльності у груповій організації навчання студентів. Раскрыто содержание экспериментального исследования эвристического диалога как способа успешного формирования профессиональных умений творческого характера будущих учителей гуманитарных дисциплин: интеллектуальных, конструктивных, организационно-регулятивных и диалогически-эвристических. Выделены основные этапы (мотивационный, процесуально-деятельностный и диагностический) формирования таких умений, критерии для диагностического измерения их уровня. Выяснена важная роль профессионально-творческих диалоговых умений при создании творческих образовательных продуктов (произведение-размышление, рассказ, научный проект, реферат, эссе, эвристическая беседа) – основной цели эвристической учебной деятельности. Определены особенности применения вопросительной деятельности в групповой организации учебы студентов. In the article the content of experimental research of heuristic dialogue as to the method of the successful forming of professional abilities of creative character of future teachers of humanitarian disciplines has been revealed: intellectual, structural, организационно-регулятивных and dialogic-heuristic. The basic stages (motivational, process-active and diagnostic) of forming of such abilities, criteria, are distinguished for the diagnostic measuring of their level.
  Повний текст PDF - 245.46 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Проценко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Проценко І. І. Формування професійно-творчих умінь студентів у процесі змістово-процесуальної евристичної діалогової діяльності / І. І. Проценко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. - 2013. - Вип. 7. - С. 140-143. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2013_7_46.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Проценко Ірина Іванівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського