Наукова періодика України | Освіта та розвиток обдарованої особистості | ||
Камишин В. В. Синергетика особистісно-орієнтованого розвитку академічної обдарованості / В. В. Камишин, О. М. Рева, Є. А. Бурдельна, К. Ю. Трушковський // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2019. - № 1. - С. 53-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2019_1_11 Окреслено шляхи оптимізації управління освітнім процесом. Застосовуючи діалектичний гегелівський спіралеподібний закон розвитку, розглянуто поняття простого і складного адитивного, а також складного мультиплікативного синергетичного ефекту в розвитку академічної обдарованості. Оскільки тезаурус будь-якої навчальної дисципліни утворюється поєднанням певної кількості дидактичних одиниць, здійснено формальний опис синергетики навчання. Якщо кількість опанованих дидактичних одиниць менше передбачених програмою навчання, а кінцевий результат внаслідок творчої трансформації отриманих знань не менше очікуваного ефекту, то досягнуто простий адитивний синергетичний ефект. Якщо ж кінцевий результат навчання значно більше очікуваного, то йдеться про складний синергетичний ефект. Обгрунтовано, що індикаторами настання синергетичного ефекту має виступати, з одного боку, динаміка зміни основних навчальних домінант (якісний показник), що характеризують мотивацію на досягнення успіху (прагнення отримати додаткове питання під час випробування з заздалегідь визначеними шансами правильної / неправильної відповіді) / запобігання невдач (уникнення додаткових питань). Динаміка домінант має відбуватися по ланцюжку "несхильність - байдужість - схильність до ризику". З іншого боку, індикатором синергетичного ефекту виступає позитивна динаміка рівнів домагань (кількісний показник), як основних системоутворюючих чинників особистості тих, хто навчається, що адекватно характеризують їх самооцінку. Поданий алгоритм управління особистісно-орієнтованим розвитком академічної обдарованості, що відповідає вимогам до такого роду моделей і сприяє досягненню синергетичного ефекту незалежно від початкового рівня обдарованості учнів. Кількість елементів алгоритму у 2,5 раза перевищує відомий, що дає змогу більш детально аналізувати і здійснювати управління особистісно-орієнтованим навчанням для досягнення синергетичного ефекту. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Камишин В. В. Синергетика особистісно-орієнтованого розвитку академічної обдарованості / В. В. Камишин, О. М. Рева, Є. А. Бурдельна, К. Ю. Трушковський // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2019. - № 1. - С. 53-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2019_1_11.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |