Наукова періодика України Education and pedagogical sciences


Арешонков В. Ю. 
Розвиток змісту гімназійного суспільствознавства на початку ХХ століття / В. Ю. Арешонков // Education and pedagogical sciences. - 2014. - № 1. - С. 66-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OsDon_2014_1_10
Висвітлено дискусії початку XX ст. навколо проблем змісту шкільної філософської пропедевтики й законознавства. Аналіз літератури свідчить, що початок XX ст. став часом пошуку педагогічною й науковою громадськістю оптимального змісту суспільствознавчої освіти в середніх навчальних закладах. Вивчення змісту навчальних предметів "Логіка" і "Психологія" надає підстави для висновку про формування поряд з традиційним знаннєвим підходом до змісту шкільної освіти початку XX ст. елементів діяльнісного підходу, що спрямовував учнів до осмислення необхідності застосування набутих знань у практичній діяльності (науковій, буденній, професійній). Відновлення на початку XX ст. викладання навчального предмета "Законознавство", який повинен був формувати правову свідомість учнівської молоді, спричинило дискусії щодо "правознавчої" чи "законознавчої" спрямованості курсу. Проаналізовано дискусії з приводу змісту курсу законознавства, що відбувалися серед педагогів і юристів на початку XX ст. і відображені в педагогічній періодиці того часу. Акцентовано увагу на позиціях провідних учених початку XX ст., які вважали, що правосвідомість учнів має формуватися на грунті визнання відомих юридичних понять, принципів, ідей або інститутів правильними, справедливими. Звідси випливало, що основу предмета мав становити матеріал про історичний розвиток і сучасний стан і позитивного права Європи, і юридичних учень про правильне, справедливе, необхідне для суспільства право. Зроблено висновок, що на початку XX ст. у науково-педагогічних дискусіях відбувався розвиток змісту шкільної суспільствознавчої освіти від знаннєвої парадигми до діяльнісної. Крім знань, вивчаючи філософську пропедевтику й законодавство гімназисти мали оволодіти ще й уміннями та навичками як необхідним інструментом для подальшої соціалізації в суспільстві.
  Повний текст PDF - 371.064 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Арешонков В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Арешонков В. Ю. Розвиток змісту гімназійного суспільствознавства на початку ХХ століття / В. Ю. Арешонков // Education and pedagogical sciences. - 2014. - № 1. - С. 66-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OsDon_2014_1_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Арешонков Володимир Юрійович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського