Наукова періодика України Education and pedagogical sciences


Пустовіт Г. П. 
Позашкільна освіта та виховання в Україні у векторах сучасного розвитку / Г. П. Пустовіт // Освіта та педагогічна наука. - 2013. - № 3. - С. 5-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OsDon_2013_3_2
Охарактеризовано проблеми вдосконалення змісту позашкільної освіти (ПО) та напрями його реалізації в навчально-виховному процесі позашкільних навчальних закладів (ПНЗ) і показано необхідність створення відповідного освітньо-виховного поля, доступного кожній дитині. За результатами аналізу ефективності діяльності ПНЗ України зазначено, що вони є найбільш дієвим інститутом соціалізації дитини, її інтелектуального, духовного та фізичного розвитку. Висвітлено складне становище сучасних ПНЗ, рівень професійної підготовки їх керівників і педагогів позашкільної освіти, відсутність достатнього соціального захисту учасників навчально-виховного процесу в ПНЗ, що разом узяте негативно впливає на розвиток галузі. Виділено пріоритетні завдання усіх рівнів ПО (дотримання органами управління Закону України "Про позашкільну освіту", розширення мережі гуртків, секцій, клубів тощо, створення умов для змістовного дозвілля, забезпечення якісної ПО, підтримка обдарованої учнівської молоді, подальша підтримка та розвиток наукових товариств учнів, повне державне фінансове забезпечення Програми розвитку ПНЗ на 2010 - 2014 рр., здійснювати співпрацю ПНЗ із ЗНЗ, ПТНЗ, ВНЗ і громадськими організаціями). Запропоновано три рівні побудови та реалізації змісту організаційно-педагогічної моделі ПО в Україні. Виділено напрями подальшого розвитку системи ПНЗ: організаційно-педагогічний, функціонально-змістовий, науково-методичний, структурно-організаційний.Охарактеризованы проблемы совершенствования содержания внешкольного образования (ВО) и направления его реализации в учебно-воспитательном процессе внешкольных учебных заведений (ВШУЗ) и показана необходимость создания соответствующего образовательно-воспитательного поля, доступного каждому ребенку. По результатам анализа эффективности деятельности ВШУЗ Украины указано, что они являются наиболее действенным институтом социализации ребенка, его интеллектуального, духовного и физического развития. Описано сложное состояние современных ВШУЗ, недостаточный уровень профессиональной подготовки их руководителей и педагогов внешкольного образования, отсутствие достаточного социальной защиты участников учебно-воспитательного процесса ВШУЗ, что вместе взятое негативно влияет на развитие отрасли. Выделены приоритетные задачи всех уровней ВО (соблюдение органами управления Закона Украины "О внешкольном образовании", расширение сети кружков, секций, клубов, создание условий для содержательного досуга обеспечения качественного ВО, поддержка одаренной учащейся молодежи, дальнейшая поддержка и развитие научных обществ учащихся, полное государственное финансовое обеспечение Программы развития ВШУЗ на 2010 - 2014 гг. осуществлять сотрудничество ВШУЗ с ОУЗ, ПТУ, вузами, общественными организациями). Предложены три уровня построения и реализации содержания организационно-педагогической модели ВО в Украине. Выделены направления дальнейшего развития системы ВШУЗ: организационно-педагогический, функционально-содержательный, научно-методический, структурно-организационный.The article gives the characteristics of the modern state of the out-of-school education and education in Ukraine, defines the fundamental contradictions and their solutions.Розкрито основні психолого-педагогічні та соціально-педагогічні особливості позашкільного освітньо-виховного середовища, які найбільш повно забезпечують умови ефективного розвитку творчого потенціалу дитини, її здібностей і талантів у контексті сучасного розвитку освітнього простору держави. Актуалізовано провідні напрями подальшого розвитку позашкільної освіти й виховання, а також проблему визначення місця й ролі позашкільної освіти й виховання в сучасній національній освітній системі. Визначено й охарактеризовано окремі вектори функціонування та розвитку в найближчі роки системи позашкільної освіти в Україні, розуміючи тим самим багаторівневість розв'язання означених проблем та їх складність.
  Повний текст PDF - 230.023 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пустовіт Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пустовіт Г. П. Позашкільна освіта та виховання в Україні у векторах сучасного розвитку / Г. П. Пустовіт // Освіта та педагогічна наука. - 2013. - № 3. - С. 5-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OsDon_2013_3_2.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Пустовіт Григорій Петрович (1957–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського