Наукова періодика України Наукові записки [Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя]


Біляченко Г. П. 
Підготовка майбутніх соціальних педагогів до співпраці з недержавними організаціями в контексті діяльнісного підходу / Г. П. Біляченко // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Психолого-педагогічні науки. - 2014. - № 2. - С. 183-189. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2014_2_34
Визначено три основні групи досліджень науковців щодо підготовки соціальних педагогів в межах їх спеціалізації: спеціальні когнітивні компетенції, пов'язані з вирішенням інтелектуальних завдань з соціальної педагогіки, зокрема у сфері діяльності недержавних організацій; спеціальні практичні компетенції, що відображають здатність соціального педагога реалізувати знання, вміння та навички в практичній діяльності в недержавній організації; спеціальні професійні компетенції – здатність знаходити зв’язок між змістом своєї професійної діяльності та досвідом її здійснення і життєвим досвідом. З'ясовано, що загальна професійна компетентність – це особлива характеристика людини як фахівця, його надбання в процесі оволодіння професійними знаннями, уміннями, навичками, результат його цілеспрямованості та професійної вмотивованості. Підкреслено необхідність формування компетенцій майбутніх соціальних педагогів, необхідних для співпраці з недержавними організаціями та їх готовності до цієї співпраці. Актуальними напрямами подальших досліджень визначено діагностику наявності таких компетенції та рівень їх сформованості на етапі теоретичної підготовки, перевірка їх сформованості після включення майбутніх соціальних педагогів у роботу недержавної організації. Определены три основные группы исследований ученых по подготовке социальных педагогов в пределах их специализации: специальные когнитивные компетенции, связанные с решением интеллектуальных задач по социальной педагогике, в частности в сфере деятельности негосударственных организаций; специальные практические компетенции, отражающие способность социального педагога реализовать знания, умения и навыки в практической деятельности в негосударственной организации; специальные профессиональные компетенции – способность находить связь между содержанием своей профессиональной деятельности и опытом ее осуществления и жизненным опытом. Выяснено, что общая профессиональная компетентность – это особая характеристика человека как специалиста, его достижения в процессе овладения профессиональными знаниями, умениями, навыками, результат его целеустремленности и профессиональной мотивированности. Подчеркнута необходимость формирования компетенций будущих социальных педагогов, необходимых для сотрудничества с негосударственными организациями и их готовности к этому сотрудничеству. Актуальными направлениями дальнейших исследований определена диагностика наличия таких компетенций и уровней их сформированности на этапе теоретической подготовки, проверка сформированности после включения будущих социальных педагогов в работу негосударственной организации.The different views of research workers on the concepts of “competence”, “competencies” and “competency” were analyzed in this article. It was determined that the competence is defined as the number of issues where a special place belongs knowledge of experts about requirements to its activity, its skills and work experience in a particular field.The competence is a kind of reflection of the knowledge, skills, experience, appearing as already formed quality, the result of consecutiveactivity,work above it as a professional. A competency represents own position of specialist, his under-standing of problem situation, methods of work etc. The competency of social teacher shows up in ability to apply the obtained knowledge, abilities and skills in practice, in his motivation to realize the professional social-pedagogics activity.
  Повний текст PDF - 268.758 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Біляченко Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Біляченко Г. П. Підготовка майбутніх соціальних педагогів до співпраці з недержавними організаціями в контексті діяльнісного підходу / Г. П. Біляченко // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Психолого-педагогічні науки. - 2014. - № 2. - С. 183-189. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2014_2_34.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського