Наукова періодика України Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського


Пальшкова І. О. 
Формування професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя як основа успішного навчання учнів початкової школи / І. О. Пальшкова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Педагогічні науки. - 2017. - № 5. - С. 81-86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpupupp_2017_5_17
Науково обгрунтовано концепцію формування професійно-педагогічної культури майбутніх учителів початкової школи на засадах практико-орієнтованого підходу. Доведено, що професійно-педагогічна культура за своїм змістом відображає та акумулює лише частину досвіду різноманітної педагогічної практики та педагогічної діяльності. Визначено компоненти професійно-педагогічної культури вчителів початкової школи (когнітивний, діяльнісно-поведінковий, ціннісно-орієнтаційний), педагогічні умови її формування (відображення у змісті навчальних предметів професійно-педагогічної культури вчителя як історично, соціально- та суб'єктно-персоніфікованого феномену, використання у навчальному процесі пізнавальних ситуацій, що спонукають майбутніх учителів до усвідомлення цілей, змісту та засобів професійної діяльності у контексті їх культурної відповідності історичним і соціальним обставинам, упровадження інтерактивних форм навчання, що забезпечують набуття майбутніми вчителями досвіду пізнання та критичного осмислення практики навчання та виховання учнів за відповідними культурними зразками та нормами професійної діяльності), критерії (обізнаність, навченість, схильність), показники (знання, уміння, настанови) й охарактеризовано рівні сформованості професійно-педагогічної культури майбутніх учителів початкових класів (високий, середній, низький). Обгрунтовано та введено до наукового обігу поняття "практико-орієнтований підхід".Розкрито поняття компетентнісної освіти. Проаналізовано поняття "компетентність" і "компетенція". Схарактеризовано професійно-змістовий, технологічний і професійно-особистісний компоненти професійної компетентності педагога. Описано форми організації навчального процесу, які будуть сприяти підвищенню професійної компетентності майбутнього вчителя. Запропоновано педагогічні ситуації різного типу складності, що узгоджувалося з особливостями рівня сформованості педагогічної культури. Проаналізовано експериментальний матеріал, що довів залежність між упровадженням у навчальний процес індивідуальних, творчих задач і формуванням творчих здібностей майбутніх педагогів, розвитком педагогічної культури.Раскрыто понятие компетентностного образования. Проанализированы понятия "компетентность" и "компетенция". Охарактеризован профессионально-содержательный, технологический и профессионально личностный компоненты профессиональной компетентности педагога. Описаны формы организации учебного процесса, которые будут способствовать повышению профессиональной компетентности будущего учителя. Предложены педагогические ситуации разного типа сложности, согласованные с особенностями уровня сформированности педагогической культуры. Проанализирован экспериментальный материал, доказавший зависимость между внедрением в учебный процесс индивидуальных, творческих задач и формированием творческих способностей будущих педагогов, развитием педагогической культуры. Notion of competence-based education is clarified. Notions of “competence” and “competency” are analyzed. Professional-substantial, technological and professional-personal components of teacher’s professional competence are characterized. Forms of organization of educational process aiming to facilitate the improvement of future teacher’s professional competence are described. The paper suggests pedagogical situations of various difficulty levels, corresponding to specific features of the pedagogical culture development level.
  Повний текст PDF - 586.641 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пальшкова І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пальшкова І. О. Формування професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя як основа успішного навчання учнів початкової школи / І. О. Пальшкова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Педагогічні науки. - 2017. - № 5. - С. 81-86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpupupp_2017_5_17.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Пальшкова Ірина Олександрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського