Наукова періодика України Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського


Мардарова І. К. 
Підготовка майбутніх вихователів до формування культури здоров’я дошкільників / І. К. Мардарова // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. - 2019. - № 2. - С. 195-200. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdup_2019_2_38
Проаналізовано можливості використання комп'ютерних технологій у навчально-виховному процесі сучасного ДНЗ. Визначено поняття "комп'ютерна грамотність" і "готовність майбутніх вихователів до використання комп'ютерних технологій". Розглянуто теоретично-методичні, організаційно-прикладні аспекти спецкурсу " Використання комп'ютерних технологій у роботі вихователів дошкільних закладів" , який спрямований на активізацію пізнавальної діяльності дошкільників, формування вмінь застосовувати сучасні комп'ютерні технології в професійній діяльності, усвідомлення можливостей використання комп'ютера і комп'ютерних технологій в оптимізації педагогічного процесу сучасного ДНЗ.Проанализированы возможности использования компьютерных технологий в учебно-воспитательном процессе современных дошкольных учреждений. Определены понятия "компьютерная грамотность" и "готовность будущих воспитателей к использованию компьютерных технологий". Рассмотрены теоретико-методические, организационно-прикладные аспекты спецкурса "Использование компьютерных технологий в работе воспитателей дошкольных учреждений", направленного на активизацию познавательной деятельности дошкольников, формирование умений применять современные компьютерные технологии в профессиональной деятельности, осознание возможностей использования компьютера и компьютерных технологий в оптимизации педагогического процесса современного дошкольного образовательного учреждения.The article describes the process of training future teachers for using computer technologies in their professional activity: the author analyzes experience of using computer technologies in educational process of preschool education; discloses the concepts "computer literacy" and "readiness of future teacher for using computer technologies".Висвітлено напрямки впровадження комп’ютерних технологій в навчально-виховний процес дошкільного закладу. Визначено поняття «пізнавальна діяльність дошкільників». Наголошено на дотриманні санітарно-гігієнічних, психолого-педагогічних і ергономічних норм і умов під час використання комп’ютерних технологій як інструменту діяльності дошкільників. Розглянуто особливості підготовки майбутніх вихователів ДНЗ до формування основ комп’ютерної грамотності у дітей старшого дошкільного віку. Відзначено проблему недостатньої розробленості аспектів застосування комп’ютерних технологій в освіті дошкільників порівняно з більш старшими дітьми. Наведено перелік основних знань і умінь в галузі ІКТ, якими повинен володіти педагог. Розроблено та запропоновано експериментальний курс «Використання комп’ютерних технологій в роботі вихователів ДНЗ». Наведено результати запровадження методики та використання її студентами під час педагогічної практики.Освещены направления внедрения компьютерных технологий в учебно-воспитательный процесс дошкольного учреждения. Определено понятие «познавательная деятельность дошкольников». Акцентировано внимание на соблюдении санитарно-гигиенических, психолого-педагогических и эргономических норм и условий при использовании компьютерных технологий в качестве инструмента деятельности дошкольников. Рассмотрены особенности подготовки будущих воспитателей ДОУ к формированию основ компьютерной грамотности у детей старшего дошкольного возраста. Отмечена проблема недостаточной разработки аспектов применения компьютерных технологий в образовании дошкольников по сравнению с детьми старших возрастных категорий. Представлен перечень основных знаний и умений в области ИКТ, которыми должен обладать педагог. Разработан и предложен экспериментальный курс «Использование компьютерных технологий в работе воспитателей ДОУ». Приведены результаты внедрения методики и использования ее студентами во время педагогической практики.Highlighted are the areas of implementation of computer technology in the educational process of pre-school institutions. Defined is the concept of "preschoolers’ cognitive activity." Special attention is paid to the observance of hygiene, psychological, pedagogical and ergonomic standards and conditions of using of computer technology as a tool of preschoolers’ activity. Considered are the features of the preparation of future educators DOW to form the foundations of computer literacy of preschool children. Emphasized is the problem of insufficient elaboration aspects of the use of computer technology in education of preschool children compared to children of older age categories. Adduced is the list of basic ICT knowledge and skills, which must have a teacher. Developed and proposed is a pilot course "The use of computer technology in the pre-school teachers’ work". Lead upon are the results of the implementation of the methodology and the use of its students during the teaching practice.Розглянуто проблему підготовки майбутніх вихователів до використання комп'ютерних технологій в організації пізнавальної діяльності старших дошкільників. Науково обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови підготовки майбутніх вихователів до використання комп'ютерних технологій в організації пізнавальної діяльності старших дошкільників. Визначено поняття "готовність майбутніх вихователів до використання комп'ютерних технологій в організації пізнавальної діяльності старших дошкільників". Розкрито сутність підготовки майбутніх вихователів до використання комп'ютерних в організації пізнавальної діяльності старших дошкільників. Уточнено поняття "пізнавальна діяльність дошкільників", "організація пізнавальної діяльності дошкільників". Виявлено компоненти, показники, критерії та рівні готовності до використання комп'ютерних технологій в ЗНЗ. Розроблено й експериментально апробовано модель і методику реалізації педагогічних умов підготовки майбутніх вихователів до використання комп'ютерних технологій в організації пізнавальної діяльності старших дошкільників.
  Повний текст PDF - 241.682 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мардарова І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мардарова І. К. Підготовка майбутніх вихователів до формування культури здоров’я дошкільників / І. К. Мардарова // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. - 2019. - № 2. - С. 195-200. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdup_2019_2_38.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Мардарова Ірина Костянтинівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського