Наукова періодика України Наукоємні технології


Polukhin A. V. 
Features of landing approach for aircraft in automatic and yoke control modes in conditions of horizontal lateral wind shear / A. V. Polukhin, O. S. Ostapenko // Наукоємні технології. - 2018. - № 4. - С. 512-517. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nt_2018_4_20
Світова статистика свідчить, що близько 36 % усіх катастроф на авіаційному транспорті відбувається на етапах заходу на посадку і посадки. Якщо ж врахувати, що їх тривалість у середньому не перевищує 3 - 4 % часу польоту середньомагістрального літака, то фактичний рівень безпеки польоту на цих етапах у десятки разів менший, ніж рівень безпеки протягом усього польоту. Серед багатьох чинників, які негативно впливають на рівень безпеки польотів, значне місце займають різноманітні атмосферні явища: тумани, грози, опади, хмари, вітер, зокрема, його зсув на малих висотах тощо. Сумна статистика авіаційних катастроф останніх років свідчить про те, що проблеми, пов'язані з впливом зсуву вітру на безпеку польотів, потребують подальших досліджень. Для проведення дослідження впливу горизонтального зсуву бічного вітру на динаміку та безпеку польоту середньомагістрального літака на етапі заходу на посадку розроблена цифрова математична модель його динаміки польоту, яка дозволяє дослідити процеси виходу літака в площину посадкового курсу та стабілізації на ній за сигналами курсового радіомаяка в режимах автоматичного та штурвального управління як в умовах спокійної атмосфери, так і зсуву бічного вітру. У розробленій моделі також передбачена можливість проведення досліджень при різних початкових значеннях курсу та бічного відхилення літака від площини посадкового курсу в зоні четвертого розвороту, а також при різних значеннях навігаційного напрямку вітру та крутизни сигналу тракту КРМ-КРП у діапазоні від мінімальної до максимальної. Показано, що забезпечення безпеки польотів літаків на етапах заходу на посадку і посадки в умовах зсуву вітру є важливою та актуальною проблемою і потребує глибоких досліджень. Проведено дослідження динаміки польоту середньомагістрального літака на етапі заходу на посадку в умовах горизонтального зсуву бічного вітру.
  Повний текст PDF - 426.382 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Polukhin A.
  • Ostapenko O.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Polukhin A. V. Features of landing approach for aircraft in automatic and yoke control modes in conditions of horizontal lateral wind shear / A. V. Polukhin, O. S. Ostapenko // Наукоємні технології. - 2018. - № 4. - С. 512-517. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nt_2018_4_20.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського