Наукова періодика України Наукові праці Національного університету харчових технологій


Strashynska L. 
Consideration of consumer priorities at expenditure of domestic enterprises on external food markets / L. Strashynska, V. Strashynsky // Наукові праці Національного університету харчових технологій. - 2018. - Т. 24, № 2. - С. 68-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnukht_2018_24_2_10
Визначено суть цінності продукту для споживача, досліджено вітчизняні споживчі тенденції на ринку харчових продуктів (ХП). Проаналізовано споживання населенням України основних видів продуктів харчування відповідно до раціональних норм споживання та до рівня споживання в країнах ЄС. З'ясовано, що загальна економічна криза в Україні, зниження купівельної спроможності населення, підвищення цін, зростання витрат у структурі витрат домогосподарств (комунальні послуги, транспорт тощо) без паралельного зростання доходів у найближчі роки не покращить ситуацію і не призведе до підвищення споживчого попиту на внутрішньому ринку. Більше того, сучасні реалії свідчать, що вітчизняні споживачі в найближчій перспективі будуть обмежувати власні витрати на харчування, користуючись знижками та промоакціями, а також віддавати перевагу товарам низького цінового сегмента. Визначено, що зазначені тенденції змушують вітчизняні підприємства все більше переорієнтовувати свою діяльність на зовнішні ринки, намагаючись переконати зарубіжних споживачів у наявності власних конкурентних переваг. Протягом останніх років вітчизняні товаровиробники помітно зміцнили свої позиції на цьому ринку, що сприяло збереженню доданої вартості всередині країни. Окреслено основні споживчі тенденції розвитку світових продовольчих ринків, визначено пріоритети у функціонуванні вітчизняних підприємств за виходу на зовнішні ринки, існуючі проблеми та обгрунтовано шляхи їх розв'язання. Зазначено, що технології виробництва ХП і напоїв змінюються залежно від глобальних і регіональних тенденцій. "Чиста" етикетка, смакові якості, корисні властивості продукту - це лише декілька тенденцій, які стимулюють інноваційні розробки в галузі виробництва ХП за останні десятиріччя. Для того, щоб задовольнити запити споживачів, виробники мають йти в ногу з часом, розуміючи кожну нову тенденцію та її значення в різних регіонах. Врахування зазначених тенденцій надасть змогу Україні реалізувати експортні можливості та стати активним гравцем на світовому ринку продовольства не як постачальник сировинних ресурсів, а продукції з високою доданою вартістю.
  Повний текст PDF - 367.184 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Strashynska L.
  • Strashynsky V.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Strashynska L. Consideration of consumer priorities at expenditure of domestic enterprises on external food markets / L. Strashynska, V. Strashynsky // Наукові праці Національного університету харчових технологій. - 2018. - Т. 24, № 2. - С. 68-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnukht_2018_24_2_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського