Наукова періодика України Наукові праці Національного університету харчових технологій


Головань О. О. 
Особливості мікросегментації вітчизняного ринку кави / О. О. Головань, О. М. Олійник, К. Г. Сербіненко, М. О. Олійник // Наукові праці Національного університету харчових технологій. - 2018. - Т. 24, № 1. - С. 81-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnukht_2018_24_1_11
Запропоновано підхід до мікросегментування на вітчизняному ринку кави, що передбачає поділ споживачів на групи, спільні за своїми характеристиками, за допомогою низки критеріїв (географічних, психографічних, поведінкових). Здійснено формування масиву вихідних даних та ідентифікацію необхідних показників, придатних для процесу мікросегментації. На підставі проведеного дослідження ринку кави виявлено, що у секторі b2b найбільш значимими є географічні та демографічні критерії сегментації, що зумовлено специфікою пропонованої продукції - кави, що була вирощена у певній місцевості, має особливу смакову забарвленість. Проведений аналіз первинних даних у секторі b2с виявив, що, незважаючи на досить низьку купівельну спроможність населення, спостерігається підвищення культури споживання кави: потенційні споживачі віддають перевагу саме якісному напою і натуральній каві з відібраних зерен середнього та вище середнього цінових сегментів. Показано, що виробники кави мають звернути увагу на споживачів, що не мають відповідного обладнання для приготування натуральної кави вдома, але бажають одержувати якісний напій. Опитування респондентів виявило, що більше третини з них не мають сформованої прихильності та лояльності до певних брендів кави, представлених на вітчизняному ринку, тобто вітчизняні виробники мають шанс зайняти свою нішу. Одержані результати можуть бути використані підприємствами, що діють на цьому ринку, для пошуку ринкової ніші та оптимізації стратегій маркетингу з метою подальшого підвищення ефективності роботи компанії за рахунок зростання конкурентоспроможності пропонованої продукції на визначених сегментах. Перспективи подальшого дослідження полягають у визначенні особливостей макросегментації ринку кави та розвитку одержаних результатів мікросегментування в напрямку кількісного аналізу потенційного ринку кави.
  Повний текст PDF - 345.723 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Головань О.
  • Олійник О.
  • Сербіненко К.
  • Олійник М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Головань О. О. Особливості мікросегментації вітчизняного ринку кави / О. О. Головань, О. М. Олійник, К. Г. Сербіненко, М. О. Олійник // Наукові праці Національного університету харчових технологій. - 2018. - Т. 24, № 1. - С. 81-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnukht_2018_24_1_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Олійник Олена Михайлівна (технічні науки)
  • Савицька Олена Михайлiвна (технічні науки)
  • Олійник Марія Олексіївна (технічні науки)
  • Олійник Максим Олегович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського