Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Баталія Л. 
Становлення та розвиток освітніх альтернатив у країнах західнослов’янського світу (Польща, Чехія, Словаччина) / Л. Баталія // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 3. - С. 3-5. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_3_2
Розглянуто педагогічні та теоретичні засади розвитку альтернативних шкіл західнослов’янських країн (Чехії, Польщі, Словаччини), проаналізовано особливості розвитку, напрямки діяльності цих шкіл та критерії їх поділу. Визначено завдання альтернативної школи – забезпечення найкращих умов навчання, створення новітньої навчальної програми, яка б пристосовувалася до потреб та можливостей кожного учня. Альтернативні школи презентовано як освітні заклади, які характеризуються індивідуальними освітніми проектами, інноваційними навчальними програмами та альтернативними концепціями. З’ясовано, що на сьогоднішній день розвиток альтернативного шкільництва в західнослов’янських країнах проходить динамічно і кожна освітня альтернатива має свій індивідуальний характер. Підкреслено, що навчальні програми таких шкіл характеризуються своєю оригінальністю, авторським характером. Це перші школи, що зламали монополію державної освіти і відкрили дорогу до освітніх інновацій та експериментів.Рассмотрены педагогические и теоретические основы развития альтернативных школ западнославянских стран (Чехии, Польши, Словакии), проанализированы особенности развития, направления деятельности этих школ и критерии их разделения. Определены задачи альтернативной школы - обеспечение наилучших условий обучения, создание новой учебной программы, которая адаптирована к потребностям и возможностям каждого ученика. Альтернативные школы представлены как образовательные учреждения, характеризующиеся индивидуальными образовательными проектами, инновационными учебными программами и альтернативными концепциями. Выяснено, что на сегодняшний день развитие альтернативных школ в западнославянских странах проходит динамично и каждая образовательная альтернатива имеет свой индивидуальный характер. Подчеркнуто, что учебные программы таких школ характеризуются своей оригинальностью, авторским характером. Это первые школы, которые отошли от монополии государственного образования и открыли дорогу к образовательным инновациям и экспериментам.Examined the pedagogical and theoretical basis for the development of alternative schools West Slavic countries (Czech Republic, Poland, Slovakia), analyzes the features of development activities of these schools and the criteria for their separation. It’s considered the tasks of alternative schools – providing the best learning environment, the creation of a new curriculum that adapts to the needs and abilities of each student. Alternative schools are presented as educational institutions, which are characterized by individual educational projects, innovative educational programs and alternative concepts. Found that today the development of alternative schools in the West Slavic countries dynamically and passes each educational alternative has its own individual character.
  Повний текст PDF - 311.084 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Баталія Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Баталія Л. Становлення та розвиток освітніх альтернатив у країнах західнослов’янського світу (Польща, Чехія, Словаччина) / Л. Баталія // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 3. - С. 3-5. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_3_2.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського