Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Ященко Е. 
Формування готовності педагогічних кадрів до моніторингу якості освітньої діяльності у вищому навчальному закладі / Е. Ященко // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 244-248. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_72
Проведено структурний аналіз освітнього моніторингу в контексті дотримання вимог щодо ефективної діяльності педагогічних кадрів, що забезпечують процедуру проведення моніторингу в системі вищої освіти у теоретичній та практичній площинах. Виділено термінологічні особливості поняття “освітній моніторинг”, яке містить у собі складові педагогічного, психологічного, соціологічного, виховного, валеологічного та управлінського моніторингу. Викладено завдання для педагогів різних ланок освітніх установ: збір, накопичення, систематизація та розповсюдження інформації; прогнозування та виокремлення проблем до того, як вони будуть усвідомлені на управлінському рівні; аналіз закономірностей; відстеження та оцінювання ефективності наслідків та вторинних ефектів рішень. Розглянуто систему моніторингу освіти в Україні на чотирьох рівнях її функціонування: індивідуальному – самооцінка учнями й студентами якості власної загальноосвітньої та професійної підготовки; локальному – оцінювання якості освіти своїх вихованців навчальним закладом; муніципальному – оцінювання місцевими органами управління суб’єктів освітньої діяльності; регіональному – оцінювання ефективності функціонування місцевої системи освіти; державному – відповідно діяльність системи освіти. Узагальнено показники якості оцінювання функціонування національної системи освіти. Зроблено їх порівняльний аналіз з міжнародними індикаторами й системами. Виділено та охарактеризовано функції моніторингу, зокрема інформаційну, діагностичну, системотвірну, корекційну та прогностичну.Проведен структурный анализ системы образовательного мониторинга в контексте соблюдения требований к эффективности деятельности педагогических кадров, обеспечивающих процедуру проведения мониторинга в системе высшего образования в теоретической и практической плоскостях. Выделены терминологические особенности концепта "образовательный мониторинг", который включает в себя педагогическую, психологическую, социологическую, воспитательную, валеологическую и управленческую составляющие мониторинга. Изложены задачи для педагогов разных звеньев образовательных учреждений: сбор, накопление, систематизация и распространение информации; прогнозирования и выделение проблем до того, как они будут осознаны на управленческом уровне; анализ закономерностей; отслеживание и оценка эффективности последствий и вторичных эффектов решений. Рассмотрена система мониторинга образования в Украине на четырех уровнях ее функционирования: индивидуальном – самооценка учащимися и студентами качества собственной профессиональной подготовки; локальном – оценивание качества образования своих воспитанников учебным заведением; муниципальном - оценка местными органами управления субъектов образовательной деятельности; региональном – оценка эффективности функционирования местной системы образования; государственном – соответственно деятельность системы образования в целом. Обобщены показатели качества оценивания функционирования национальной системы образования. Выделены и охарактеризованы функции мониторинга, в частности: информационная, диагностическая, системообразующая, коррекционная и прогностическая.The article deals with the comprehensive analysis of monitoring constituents for the educational services’ quality under requirements to efficient performance of pedagogical staff that accomplishes monitoring in the system of higher education under theoretical and practical viewpoint.
  Повний текст PDF - 318.163 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ященко Е.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ященко Е. Формування готовності педагогічних кадрів до моніторингу якості освітньої діяльності у вищому навчальному закладі / Е. Ященко // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 244-248. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_72.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ященко Елеонора Михайлівна (1973–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського