Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Суботюк В. 
Педагогічні вимоги до екологічного виховання молодших школярів в умовах світових глобалізаційних процесів / В. Суботюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 221-223. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_65
Обгрунтовано педагогічні вимоги до екологічного виховання молодших школярів за умов світових глобалізаційних процесів. Визначено головні завдання екологічного виховання та формування духовного ставлення до природи в молодших школярів: розвиток уявлення про цілісну картину світу природи, сприяння усвідомленню учнем себе як однієї з інших рівноцінних складових природи, стимулювання бажання сприймати й оцінювати властивості природних явищ, розвиток почуття та здатності переживати різноманітні духовні стани в процесі споглядання об’єктів природи, формування ставлення до природи в єдності естетичного та розумно-практичного її використання; виховання прагнення до дій та вчинків, спрямованих на підтримку або збереження об’єктів природи. Доведено необхідність дотримання наступних педагогічних умов екологічного виховання: комплексний підхід до вивчення природи, використання міжпредметних зв’язків, урахування вікових та індивідуально-психологічних особливостей школярів, організація безпосередньої діяльності учнів з охорони та поліпшення природного середовища своєї місцевості під час навчальної та суспільно-корисної праці, вибір оптимальних форм, методів і прийомів екологічного виховання, вплив вчителів на вихованців власним прикладом бережливого, дбайливого ставлення до навколишнього середовища, єдність дій усього педагогічного колективу школи в процесы екологічного виховання учнів. Обоснованы педагогические требования к экологическому воспитанию младших школьников в условиях мировых глобализационных процессов. Определены главные задачи экологического воспитания и формирования духовного отношения к природе у младших школьников, в частности: развитие представления о целостной картине мира природы, содействие осознанию учеником себя как одного из других равноценных составляющих природы, стимулирование желания воспринимать и оценивать свойства природных явлений, развитие чувства и способности переживать различные духовные состояния в процессе созерцания объектов природы, формирование отношения к природе в единстве эстетического и разумно-практического ее использования. Доказана необходимость соблюдения следующих педагогических условий экологического воспитания: комплексный подход к изучению природы, использование межпредметных связей, учет возрастных и индивидуально-психологических особенностей школьников, организация непосредственной деятельности учащихся по охране и улучшению природной среды своей местности во время учебного и общественно-полезного труда, выбор оптимальных форм, методов и приемов экологического воспитания, влияние учителей на воспитанников собственным примером бережливого, бережного отношения к окружающей среде, единство действий всего педагогического коллектива школы в процессе экологического воспитания учащихся. The pedagogical demands of ecological education for primary schoolchildren in world globalizated condition of process are considered in article.
  Повний текст PDF - 283.676 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Суботюк В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Суботюк В. Педагогічні вимоги до екологічного виховання молодших школярів в умовах світових глобалізаційних процесів / В. Суботюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 221-223. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_65.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського