Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Андрощук І. 
Управління розвитком професійної компетентності педагога в умовах випереджувальної післядипломної педагогічної освіти / І. Андрощук // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 155-158. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_47
За допомогою компетентнісного підходу висвітлено управлінський аспект розвитку професійної компетентності вчителя-словесника за умов післядипломної педагогічної освіти. Увагу приділено управлінському супроводу процесу фахового зростання вчителя-словесника в міжатестаційний період. Висвітлено особливості застосування компетентнісного підходу в управлінському супроводі процесу розвитку професійної компетентності вчителів-словесників у міжатестаційний період у Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, наведено модель змісту і структури його навчального плану. Підкреслено, що в цьому інституті визначено оптимальні шляхи модернізації процесу управління професійним розвитком педагога, що дозволить взаємоінтегрувати науку та практику, орієнтувати у практичному вимірі регіональні наукові дослідження, здійснювати апробацію нововведень з метою розвитку професійної компетентності вчителя-словесника.Освещен управленческий аспект развития профессиональной компетентности учителя-словесника в условиях последипломного педагогического образования. Особое внимание уделено управленческому сопровождению процесса профессионального роста учителя-словесника в межаттестационный период.Administrative aspect of development of professional competence of teacher-philologist is Reflected in the conditions of past diploma pedagogical education. The special attention is spared to administrative accompaniment of process of professional height of teacher-philologist in an interattestation period.Простежено генезу формування підходів зарубіжних та вітчизняних учених до проблеми професійної компетентності вчителів-філологів. Визначено структуру та зміст професійної компетентності вчителя-філолога. Проаналізовано стан сучасної практики. Визначено шляхи вдосконалення змісту системи управління розвитком професійної компетентності вчителів-філологів у міжатестаційний період за умов створення відповідних організаційно-педагогічних умов у закладах післядипломної педагогічної освіти. Розроблено, науково обгрунтовано та експериментально перевірено модель системи управління розвитком професійної компетентності вчителів-філологів у міжатестаційний період. Зазначено, що позитивна динаміка розвитку професійної компетентності вчителів-філологів у міжатестаційний період дозволяє пропонувати розроблену модель для застосування в закладах післядипломної педагогічної освіти. Розроблено методичні рекомендації щодо впровадження моделі системи управління розвитком професійної компетентності вчителів-філологів у міжатестаційний період у педагогічну практику. Розкрито оптимальні шляхи модернізації процесу управління професійним розвитком педагога з обдарованими дітьми. Висвітлено особливості застосування компетентнісного підходу в управлінському супроводі процесу розвитку професійної компетентності вчителів-філологів щодо роботи з обдарованими учнями в Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (РОІППО). Відзначено, що підвищення ролі післядипломної освіти полягає в здатності працювати на випередження, передбачати і прогнозувати суспільні зміни та їх наслідки, і як результат – забезпечувати здатність вчителя бути гнучким, готовим до професійного та особистісного розвитку. Визначено головні принципи розвитку неперервної професійної освіти. З метою організації оптимальної системи науково-методичного забезпечення розвитку професійної компетентності вчителя-філолога за умов роботи з обдарованими учнями враховано наступні концептуальні засади: детермінованість, професіоналізм, індивідуальний підхід, варіативність, диференційованість, єдність зусиль усіх суб’єктів процесу. Розглянуто мережеву модель організації роботи з обдарованими дітьми та молоддю, підготовки вчителя до роботи з ними, структуру цієї моделі. Констатовано, що робота з обдарованими дітьми не може бути реалізована цілком за традиційних форм навчання, адже в ній на неналежному рівні використовуються форми самостійної роботи, педагогічного контролю, задоволення індивідуальних запитів слухачів на інформацію. Вказано, що саме інноваційна організація підвищення кваліфікації вчителів за очно-дистанційною та дистанційною формами навчання, кредитно-модульною системою навчання дасть змогу розв’язати низку протиріч навчального процесу. Раскрыты оптимальные пути модернизации процесса управления профессиональным развитием педагога с одаренными детьми. Освещены особенности применения компетентностного подхода в управленческом сопровождении процесса развития профессиональной компетентности учителей-филологов в работе с одаренными учащимися в Ровенском областном институте последипломного педагогического образования (РОИПП). Отмечено, что повышение роли последипломного образования заключается в способности работать на опережение, предвидеть и прогнозировать изменения в обществе и их последствия, и как результат – обеспечивать способность учителя быть гибким, готовым к профессиональному и личностному развитию. Определены основные принципы развития непрерывного профессионального образования. С целью организации оптимальной системы научно-методического обеспечения развития профессиональной компетентности учителя-филолога в условиях работы с одаренными учащимися учтены следующие концептуальные основы: детерминированность, профессионализм, индивидуальный подход, вариативность, дифференцированность, единство усилий всех субъектов процесса. Рассмотрена сетевая модель организации работы с одаренными детьми и молодежью, подготовки учителя к работе с ними, структуру этой модели. Констатировано, что работа с одаренными детьми не может быть реализована полностью в условиях традиционных форм обучения, ведь в ней на ненадлежащем уровне используются формы самостоятельной работы, педагогического контроля, удовлетворения индивидуальных запросов слушателей на информацию. Указано, что именно инновационная организация повышения квалификации учителей по очно-дистанционной и дистанционной формам обучения, кредитно-модульной системе обучения позволит решить ряд противоречий учебного процесса.Revealed the best ways to modernize the management of the professional development of teachers with gifted children. Highlight features of the application of the competence approach in the management process, accompanied by the development of professional competence of teachers - philologists in working with gifted students in the Rivne Regional Institute of Postgraduate Education (RRIPE). It is noted that increasing the role of postgraduate education is the ability to be proactive, to anticipate and predict changes in society and their implications, and as a result – to provide the teacher's ability to be flexible and ready for professional and personal development. The basic principles for the development of continuing professional education. With the aim of an optimal system of scientific- methodical maintenance of professional competence of teachers-philologist in working with gifted students consider the following conceptual framework: determinism, professionalism, personal approach, variability, differentiation, unity of efforts of all actors involved. We consider the network model of the organization of work with gifted children and youth, training teachers to work with them, the structure of the model. It was stated that the work with gifted children may not be fully realized in traditional forms of learning, because it is used on the wrong level forms of independent work, teacher supervision, meet the individual needs of students for information. Indicated that it was an innovative teacher training organization for full-time -distance and distance learning, credit-modular training system would solve a number of contradictions learning process.Розглянуто термінологічні відмінності термінів “компетентність” та “компетенція”. Окреслено модель управління розвитком професійної компетентності педагогів, яка здійснюється у Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (РОІППО). Визначено три ключові складники її структури: концептуальний (сукупне управлінське знання), технологічний (рівень сформованості професійної компетентності освітян) та змістовий (управлінський та методичний супровід професійної компетентності педагогів). Викладено основні послідовні підсистеми розвитку професійної компетентності педагога: професійне становлення (прослідковується на початкових етапах професійної діяльності педагога та пов'язується з формуванням у нього професійної позиції); професійний розвиток (виявляється в активній педагогічній діяльності) та творча реалізація (надає змогу виявити свої індивідуальні та професійні можливості). Надано схему здійснення управління розвитком професійної компетентності педагога за умов випереджувальної післядипломної педагогічної освіти у РОІППО. Обумовлено умови, в яких визначається рівень професійної компетентності педагога.Рассмотрены терминологические различия терминов "компетентность" и "компетенция". Очерчена модель управления развитием профессиональной компетентности педагогов, которая осуществляется в Ровенском областном институте последипломного педагогического образования (РОИППО). Определены три ключевые составляющие ее структуры: концептуальный (совокупное управленческое знание), технологический (уровень сформированности профессиональной компетентности педагогов) и содержательный (управленческий и методическое сопровождение профессиональной компетентности педагогов). Изложены основные последовательные подсистемы развития профессиональной компетентности педагога: профессиональное становление (прослеживается на начальных этапах профессиональной деятельности педагога и связывается с формированием у него профессиональной позиции); профессиональное развитие (проявляется в активной педагогической деятельности) и творческая реализация (позволяет проявить свои индивидуальные и профессиональные возможности). Представлена схема осуществления управления развитием профессиональной компетентности педагога в условиях опережающего последипломного педагогического образования в РОИППО. Оговорены условия, в которых определяется уровень профессиональной компетентности педагога.The paper describes the system of teacher’s professional competence development management. This system is considered in the research under the conditions of advanced postgraduate teacher education. Three kinds of student’s professional competence development software: theoretical and methodological, scientific and methodological, organizational and technological are served.
  Повний текст PDF - 316.72 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Андрощук І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Андрощук І. Управління розвитком професійної компетентності педагога в умовах випереджувальної післядипломної педагогічної освіти / І. Андрощук // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 155-158. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_47.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Андрощук Ірина Василівна (педагогічні науки)
  • Андрощук Ігор Петрович (педагогічні науки)
  • Андрощук Ірина Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського