Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Мисан І. 
Методика роботи над фразеологізмами в ДНЗ / І. Мисан // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 123-126. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_38
Викладено лінгводидактичні принципи роботи над фразеологізмами: образні вирази, що зустрічаються в художніх творах, з’являються в мовленні дитини без втручань педагога; не розуміючи двох-трьох слів у фразі, дитина може зрозуміти тонкий відтінок думки із загального смислу мовлення; прекрасні зразки живої народної мови необхідно заучувати напам'ять або читати, а не переказувати; мовлення педагога має бути живим, образним, містити народні вирази; недоцільність введення в мовлення дітей великої кількості нової лексики. Зауважено необхідність підбору літератури за ступенем ускладнення словникового складу мови творів. Названо методи роботи над фразеологізмами: пояснення значення фразеологізмів, вміння абстрагуватися від буквального значення словосполучення фразеологізму, спеціальні запитання для розуміння їх переносного значення, пояснення невідомого слова (фразеологізму) або словосполучення через текст, контекст, пояснення значення образних виразів до читання твору. Обгрунтовано необхідність сприяння розвитку навичок доречного вживання фразеологізмів у мовленні: заучування образних виразів напам'ять, посилене артикулювання, інтонаційне виділення фразеологізму, повторення (проговорювання за зразком), підбір фразеологізмів до характеристики літературних героїв і персонажів казок, подій. Изложены лингводидактические принципы работы над фразеологизмами: образные выражения, встречающиеся в художественных произведениях; не понимая двух-трех слов в фразе, ребенок может понять тонкий оттенок мысли из общего смысла речи; прекрасные образцы живого народного языка необходимо заучивать наизусть или читать, а не пересказывать; речь педагога должна быть живой, образной, содержать народные выражения; нецелесообразность введения в речь детей большого количества новой лексики. Отмечена необходимость подбора литературы по степени осложнения словарного состава языка сочинений. Названы методы работы над фразеологизмами: объяснение значения, умение абстрагироваться от буквального значения словосочетания, специальные вопросы для понимания их переносного значения, объяснение неизвестного слова (фразеологизма) или словосочетания через текст, контекст, объяснение значения образных выражений перед чтением произведения. Обоснована необходимость содействия развитию навыков уместного употребления фразеологизмов в речи: заучивание образных выражений наизусть, усиленная артикуляция, интонационное выделение фразеологизмов, повторение (проговаривание по образцу), подбор фразеологизмов в характеристике литературных героев и персонажей сказок, событий.The article deals with scientific and methodological aspects of the work on idioms in PEI; it highlights the importance of phraseology for senior preschooler’s enriching of speech; proposed purpose, tasks, content, principles, methods, forms, means of work on this lexical group in PEI for the development in preschoolers the speech listening skills and use of phraseology in their statements.
  Повний текст PDF - 297.7 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мисан І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мисан І. Методика роботи над фразеологізмами в ДНЗ / І. Мисан // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 123-126. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_38.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Мисан Інна Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського