Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Волянюк І. 
Актуальність вивчення ономастики в школі / І. Волянюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 109-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_34
Виокремлено такі розділи ономастики: антропонімія (вивчає власні імена людей); топонімія (вивчає власні географічні назви, які поділяються на класи: ойконіми, гідроніми, ороніми, урбаноніми тощо); теонімія (вивчає власні назви різноманітних божеств); космонімія (вивчає назви об’єктів зоряного неба); ергонімія (вивчає власні назви організацій, виробничих і суспільних об’єднань); хрононімія (вивчає назви відрізків часу, історичних подій); поетонімія (вивчає різноманітні власні назви в художніх творах). Завдання з ономастики також сприяють засвоєнню теоретичних положень таких розділів мовознавства, як “Морфеміка” та “Словотвір”, удосконаленню орфографічних умінь та навичок. Розроблено наступні завдання для засвоєння матеріалу: виконання морфемного чи словотвірного аналізу слів – власних назв; утворення похідних прикметників від іменників власних назв та ін. Запропоновано варіанти вправ, які допоможуть закріпити наведені теоретичні положення. Выделены следующие разделы ономастики: антропонимия (изучает имена людей); топонимика (изучает собственные географические названия, которые подразделяются на классы: ойконимы, гидронимы, оронимы, урбанонимы и т.п.); теонимия (изучает имена различных божеств); космонимия (изучает названия объектов звездного неба); эргонимия (изучает имена организаций, производственных и общественных объединений); хрононимия (изучает названия отрезков времени, исторических событий); поэтонимия (изучает различные имена в художественных произведениях). Отмечено, что задачи по ономастике способствуют усвоению теоретических положений таких разделов языкознания, как “Морфемика” и “Словообразование”, совершенствованию орфографических умений и навыков. Разработаны следующие задачи для усвоения материала по данному разделу: выполнение морфемного или словообразовательного анализа слов-имен, образование производных прилагательных от имен собственных и др. Предложены варианты упражнений, которые помогут закрепить приведенные теоретические положения.The article reveals a new approach to studying lexicology at school, namely one of its sections – onomastics and on its interrelation with history, geography, ethnography and sociology. Proposed exercises and tasks would help to understand theoretical notions of onomastics.
  Повний текст PDF - 291.736 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Волянюк І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Волянюк І. Актуальність вивчення ономастики в школі / І. Волянюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 109-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_34.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського