Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Малик Л. 
Вітчизняна педагогічна думка про формування в особистості елементів культури праці / Л. Малик // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 77-81. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_24
Окреслено погляди вітчизняних науковців на розвиток культури праці молоді, зокрема виділено колективістський підхід до проблеми розвитку культури праці та особистісно-орієнтований. Розглянуто базові поняття культури праці: «трудові навички», «трудова культура», «мотивація до трудової діяльності». Визначено та актуалізовано концептуальні положення сучасних вітчизняних науковців щодо становлення та упровадження нових форм навчання, орієнтованих на особистість учня. Визначено основні педагогічні завдання виховної роботи у ВНЗ: створення умов для забезпечення динамічного розвитку професійно-значущих якостей особистості майбутнього фахівця, зокрема такої інтегративної якості, як культура праці; стимулювання, що є одним із засобів мотивації трудової діяльності. Сформульовано три групи моральних стимулів до праці підлітка: ідейні, тобто безпосередньо позв’язані з її особистими поглядами та переконаннями; інтелектуальні, що пов’язані з інтелектуальною насиченістю праці, прагненням особи до високої трудової культури; естетичні, пов’язані з моральною оцінкою краси трудового процесу й матеріального результату праці. Доведено необхідність поєднання навчально-виробничої та трудової діяльності у процесі формування культури праці. Виділено особливості трудової діяльності на сучасному етапі розвитку суспільства: взаємозв’язок фізичної й інтелектуальної діяльності. Резюмовано, що пріоритетним завданням підготовки молоді є розвиток її інтелектуальних, духовно-моральних, культурних та інших цінностей.Определены взгляды отечественных ученых на развитие культуры труда молодежи, в частности выделен коллективистский подход к проблеме развития культуры труда и личностно-ориентированный. Рассмотрены базовые понятия культуры труда: "трудовые навыки", "трудовая культура", "мотивация к трудовой деятельности". Определены и актуализированы концептуальные положения современных отечественных ученых по становлению и внедрения новых форм обучения, ориентированных на личность ученика. Определены основные педагогические задачи воспитательной работы в ВУЗ: создание условий для обеспечения динамичного развития профессионально-значимых качеств личности будущего специалиста, в частности такого интегративного качества, как культура труда; стимулирование являющееся одним из средств мотивации трудовой деятельности. Сформулированы три группы моральных стимулов к труду подростка: идейные, то есть непосредственно связанные с его личными взглядами и убеждениями; интеллектуальные, связанные с интеллектуальной насыщенностью труда, стремлением человека к высокой трудовой культуре; эстетические, связанные с моральной оценкой красоты трудового процесса и материального результата труда. The process of forming of the young generation’s labour standard elements, creating of conditions for personality’s all-round development in the field of labour, training of working habits and skills, introduction into the educational process of new forms and methods of studies and education, which will be directed to the student’s personality and development of his spiritual, moral, cultural and creative abilities is analysed in the article. The role of labour studies and education in the process of forming of growing up generation’s labour standard is proved.
  Повний текст PDF - 318.569 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Малик Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Малик Л. Вітчизняна педагогічна думка про формування в особистості елементів культури праці / Л. Малик // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 77-81. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Малик Леся Богданівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського