Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Демченко В. 
Психолого-педагогічні особливості професійної компетентності педагогічних кадрів, що працюють з обдарованими учнями, та організаційно-методичні засади її формування засобами методичної роботи / В. Демченко // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 41-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_13
Осмислено теоретичні аспекти проблеми професійної компетентності педагогічних кадрів, що працюють з обдарованими учнями. Виокремлено шляхи, форми і методи, які були б ефективними і результативними у методичній роботі навчальних закладів щодо формування професійних компетенцій та компетентностей педагогів цієї категорії. Розмежовано змістове наповнення понять “компетенція і компетентність”, маючи на увазі під компетенцією деяку відчужену, наперед задану вимогу до освітньої підготовки учня, що необхідна для його якісної продуктивної діяльності в певній сфері, а під компетентністю – його особистісну якість. Тобто компетентність розуміється як характеристика людини, а компетенція – того, чим вона вже володіє (здібності, уміння). Викладено педагогічні умови побудови змісту навчання на основі компетентнісного підходу: проектування навчального середовища, конструювання змісту навчання як передачі суспільного досвіду у суб’єктивний досвід особистості, діагностика процесу формування ключових компетенцій школяра. Враховуючи специфіку й особливості обдарованих дітей, констатовано, що компетентний учитель повинен розкрити у дітей особливі якості та вміння: розуміння й усвідомлення своєї нестандартності, відповідальності за розвиток природного дару; сформувати коло інтересів, що відповідають внутрішнім потребам, мотивацію до певного виду діяльності, вольові якості – наполегливість, цілеспрямованість, працездатність. Доведено необхідність сформованності у компетентного учителя, який працює з обдарованими дітьми, комплексу когнітивних, психоемоційних і вольових якостей; системи глибоких знань та вмінь: працювати за індивідуальними програмами; здійснювати науково-дослідницьку роботу; вміти організовувати процес застосування дітьми набутих знань на практиці.Осмыслены теоретические аспекты проблемы профессиональной компетентности педагогических кадров, работающих с одаренными учащимися. Выделены пути, формы и методы, которые были бы эффективными и результативными в методической работе учебных заведений по формированию профессиональных компетенций и компетентностей педагогов этой категории. Разграничено содержательное наполнение понятий “компетенція” и “компетентность”, подразумевая под компетенцией несколько отчужденное, заранее заданное требование к образовательной подготовки ученика, необходимой для его качественной продуктивной деятельности в определенной сфере, а под компетентностью – его личностное качество. Изложены педагогические условия построения содержания обучения на основе компетентностного подхода: проектирование учебной среды, конструирование содержания обучения как передачи общественного опыта в субъективный опыт личности, диагностика процесса формирования ключевых компетенций школьника. Учитывая специфику и особенности одаренных детей, констатировано, что компетентный учитель должен раскрыть у детей особые качества и умения: понимание и осознание своей нестандартности, ответственности за развитие природного дара; сформировать круг интересов, соответствующие внутренним потребностям, мотивацию к определенному виду деятельности, волевые качества – настойчивость, целеустремленность, работоспособность. Доказана необходимость сформованности у компетентного учителя, который работает с одаренными детьми, комплекса когнитивных, психоэмоциональных и волевых качеств; системы глубоких знаний и умений: работать по индивидуальным программам; осуществлять научно-исследовательскую работу; уметь организовывать процесс применения детьми полученных знаний на практике.This article has dedicated to the problem of forming the modern professional competence of the teacher working with gifted children by means of methodical works of secondary schools in conditions of sustainable development. competence, competencies, professional development, educational innovations, innovative activity, in-plant training.
  Повний текст PDF - 305.116 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Демченко В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Демченко В. Психолого-педагогічні особливості професійної компетентності педагогічних кадрів, що працюють з обдарованими учнями, та організаційно-методичні засади її формування засобами методичної роботи / В. Демченко // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 41-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Демченко В'ячеслав Васильович (педагогічні науки)
  • Демченко Віталій Васильович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського