Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Нагорна О. 
Особливості застосування оздоровчих технологій до дітей з особливими освітніми потребами / О. Нагорна // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 36-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_12
На основі аналізу досліджень рухової сфери дітей із вадами розвитку різними авторами класифіковано основні порушення фізичного розвитку та моторики, які лежать в основі систематизації фізичних вправ, спрямованих на виявлення недоліків рухів. Викладено основні порушення у дітей з особливими освітніми проблемами: нескоординованість, дискоординація рухів, неточність виконання рухових дій у просторі та часі, неритмічність, низький рівень диференціювання м’язових зусиль, недостатність розвитку функції рівноваги, порушення функцій опорно-рухового апарату. Розроблено модель формування навчально-оздоровчого простору дитини з особливими освітніми потребами та схему організації моніторингу за станом здоров’я учнів у навчальному закладі. Виокремлено наступні необхідні заходи: діагностування психомоторного розвитку дітей міждисциплінарною командою, складання індивідуальної програми оздоровлення дітей з особливими потребами та визначення короткочасних та довготривалих завдань на навчальний рік, сприяння розвитку рухових навичок, самообслуговування, психічних функцій за принципом онтогенетичної послідовності з урахуванням індивідуальних можливостей дитини, її віку та мотивації, профілактика виникнення деформацій, контрактур та тугорухливості суглобів кінцівок у дітей цієї категорії. Констатовано необхідність підготовки педагогів, фахівців із фізичної реабілітації та фізичного виховання, які можуть забезпечити ефективність навчально-виховного процесу дітей з особливими потребами, систематичне впровадження необхідних здоров’язберігальних технологій в освітній процес.С учетом результатов теоретического анализа исследований двигательной сферы детей с недостатками развития различными авторами классифицированы основные нарушения физического развития и моторики, которые лежат в основе систематизации физических упражнений, направленных на выявление недостатков движений. Изложены основные нарушения у детей с особыми образовательными проблемами: нескоординированность, дискоординация движений; неточности выполнения двигательных действий в пространстве и времени, неритмичность, низкий уровень дифференциации мышечных усилий, недостаточность развития функции равновесия, нарушения функций опорно-двигательного аппарата. Разработана модель формирования учебно-оздоровительного пространства ребенка с особыми образовательными потребностями и схему организации мониторинга за состоянием здоровья учащихся в учебном заведении. Выделены следующие необходимые меры: диагностирование психомоторного развития детей междисциплинарной командой, составление индивидуальной программы оздоровления детей с особыми потребностями и определение кратковременных и долговременных задач на учебный год, содействия развитию двигательных навыков, самообслуживания, психических функций по принципу онтогенетической последовательности с учетом индивидуальных возможностей ребенка, его возраста и мотивации, профилактика возникновения деформаций, контрактур и тугоподвижности суставов конечностей у детей этой категории, привлечение родителей и опекунов детей с нетипичным развитием в процесс оздоровления.In the article a question is examined about the necessity of application of technologies health and leadthrough of health measures to the children with the special educational necessities.
  Повний текст PDF - 418.735 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Нагорна О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Нагорна О. Особливості застосування оздоровчих технологій до дітей з особливими освітніми потребами / О. Нагорна // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 2. - С. 36-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Нагорна Олена Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського