Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Нечипорук Л. 
Портфоліо-технологія як інноваційна особистісно орієнтована технологія навчання у ВНЗ / Л. Нечипорук // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 22-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_7
Розглянуто портфоліо-технологію як особистісно орієнтовану технологію навчання у ВНЗ, обгрунтовано особливості тематичного портфоліо в контексті підготовки майбутніх соціальних педагогів. Шляхом аналізу теоретичних і практичних напрацювань у контексті дослідження портфоліо як освітньої технології надано широкий спектр визначень, які пояснюють і уточнюють термін “портфоліо студента”. Тематичне портфоліо репрезентовано як вагомий засіб формування системи знань із певної дисципліни, як підбір матеріалів із різних інформаційних джерел на певну тему. Зазначено, що тематичне портфоліо із соціальної педагогіки є особливою формою звітності щодо самостійної роботи студентів з обраної теми (підбір теоретичних напрацювань, форм і методів практичної соціально-педагогічної діяльності в контексті проблем вибраної теми). Обговорено етапи організації роботи над тематичним портфоліо у процесі вивчення курсу “Соціальна педагогіка”, висвітлено його орієнтовні теми і розділи. З’ясовано, що застосування портфоліо-технології в процесі професійної підготовки майбутнього соціального педагога як особистісно орієнтованої інноваційної технології уможливлює розвиток якостей фахівця нової формації; створює умови, що сприяють підтримці та стимулюванню навчальної мотивації студента, розвитку саморефлексії та самооцінювання як складової його професійної компетенції; формує вміння організовувати й управляти власною пізнавальною діяльністю. Рассмотрена портфолио-технология как личностно ориентированная технология обучения в вузе, обоснованы особенности тематического портфолио в контексте подготовки будущих социальных педагогов. Путем анализа теоретических и практических наработок в контексте исследования портфолио образовательной технологии представлен широкий спектр определений, которые объясняют и уточняют термин “портфолио студента”. Тематическое портфолио представлено как весомое средство формирования системы знаний по определенной дисциплине, подбор материалов из разных информационных источников на определенную тему. Отмечено, что тематическое портфолио по социальной педагогике является особой формой отчетности по самостоятельной работе студентов на выбранную тему (подбор теоретических наработок, форм и методов практической социально-педагогической деятельности в контексте проблем выбранной темы). Обсуждены этапы организации работы над тематическим портфолио в процессе изучения курса “Социальная педагогика”, освещены его ориентировочные темы и разделы. Выяснено, что применение портфолио-технологии как личностно ориентированной инновационной технологии в процессе профессиональной подготовки будущего социального педагога позволяет развить качества специалиста новой формации. Сделан вывод о том, что внедрение портфолио-технологии создает условия, способствующие поддержанию и стимулированию учебной мотивации студента, развитию саморефлексии и самооценки как составляющей его профессиональной компетенции; формирует умение организовывать и управлять собственной познавательной деятельностью. Considered portfolio-technology as a personality oriented technology training in high school, especially the thematic portfolio justified in the context of future social workers. By analyzing the theoretical and practical developments in the context of the study of educational technology portfolio offers a wide range of definitions that explain and clarify the term “student portfolio”. Thematic portfolio presented as a significant means of formation of the system of knowledge in a particular discipline, as the selection of materials from different sources of information on a particular topic. It’s noted that the thematic portfolio of social pedagogy is a special form of reporting on students' individual work on a selected topic (selection of theoretical developments, forms and practices, social and educational activities in the context of problems of the chosen theme). Discussed stages of work on a thematic portfolio during the study course “Social Pedagogy”, lit his topics and tentative. It was found that the use of technology portfolio in the process of training future social teacher as learner-oriented innovative technology allows the development of a new formation as a specialist; creates an environment conducive to the maintenance and promotion of student learning motivation, development of self-reflection and self-evaluation as part of his professional competence; shapes the ability to organize and manage their own cognitive activity.
  Повний текст PDF - 318.329 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Нечипорук Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Нечипорук Л. Портфоліо-технологія як інноваційна особистісно орієнтована технологія навчання у ВНЗ / Л. Нечипорук // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 22-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Нечипорук Любов Іванівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського