Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Мудрак М. 
Особливості психологічного підходу до вивчення системи цінностей особистості / М. Мудрак // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 195-198. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_62
Проаналізовано особливості психологічного підходу до вивчення ціннісно-мотиваційної проблематики, з’ясовано психологічні особливості ціннісної сфери особистості, розглянуто класифікації цінностей. В контексті особистісного ставлення суб’єкта до навколишньої дійсності та особливостей орієнтації в ній розглянуто теорію цінностей; акцентовано увагу на тому, що цінності є складним комплексним утворенням, що пов’язане із пізнавальними структурами, процесами соціального життя й культури, світоглядом людини. Доведено, що категорія “цінність” є залежною від історичного розвитку, соціальних умов, суспільних відносин, діалектики абсолютного і відносного, об’єктивного і суб’єктивного. Зазначено, що сучасне українське суспільство переживає активне проникнення в масову свідомість елементів ціннісної структури, характерних для західних країн. Зроблено висновок, що стан ціннісної системи суспільства може бути охарактеризований як такий, що постійно трансформується і спричиняє зміни в ціннісній ієрархії суспільства, плюралізацію ціннісних систем, котрі виконують не лише диференційну, а й інтегруючу роль.С помощью анализа современных философских исследований проанализированы особенности психологического подхода к изучению ценностно-мотивационной проблематики, выяснены психологические особенности ценностной сферы личности, рассмотрены классификации ценностей. В контексте личностного отношения субъекта к окружающей действительности и особенностей ориентации в ней рассмотрена теория ценностей; акцентировано внимание на том, что ценности являются сложным комплексным образованием, что связано с познавательными структурами, процессами социальной жизни и культуры, мировоззрением человека. Доказано, что категория “ценность” является зависимой от исторического развития, социальных условий, общественных отношений, диалектики абсолютного и относительного, объективного и субъективного. Указано, что современное украинское общество переживает активное проникновение в массовое сознание элементов ценностной структуры, что является характерным для западных стран. Сделан вывод о том, что состояние ценностной системы общества может быть охарактеризовано как такое, которое постоянно трансформируется и вызывает изменения в ценностной иерархии общества, плюрализацию ценностных систем, которые выполняют не только дифференциальную, но и интегрирующую роль. With the help of an analysis of contemporary philosophical research analyzed characteristics of the psychological approach to the study of values and motivational problems, psychological characteristics found valuable sphere of personality, consider the classification of values. Through the prism of the personal relation of the subject to reality and orientation features it considered the theory of value; focused on the fact that the values of the complex formation is complex, which is associated with cognitive structures, processes of social life and culture, a person’s world. It is proved that the category of “value” is dependent on the historical development, social conditions, social relations, the dialectic of absolute and relative, objective and subjective. It’s pointed out that the modern Ukrainian society is active penetration into the mass consciousness of the value structure elements that are typical of the western countries. It is concluded that the state of the value system of the society can be characterized as such, constantly transforming and causes changes in the hierarchy of values of society, pluralization value systems, which have not only a differential, but also integrating role.
  Повний текст PDF - 279.895 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мудрак М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мудрак М. Особливості психологічного підходу до вивчення системи цінностей особистості / М. Мудрак // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 195-198. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_62.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського