Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Бакуліна Н. 
Концептуальні засади методики формування толерантності / Н. Бакуліна // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 170-174. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_54
В результаті теоретичного аналізу проблеми, апробації на наукових конференціях і роботи з дітьми – представниками різних національностей розглянуто проблему основ методики формування толерантності. Виділено основні концептуальні підходи – компетентнісно-орієнтований, особистісно-діяльнісний (комунікативно-діяльнісний) і соціокультурний. Зазначено, що формування толерантності полягає у формуванні умінь і навичок поведінки людини. Проаналізовано найбільш значущі компетентності, необхідні для формування толерантної ціннісно-орієнтованої поведінки особистості: соціальна, міжкультурна, мовна, соціокультурна, народо- і країнознавча, лінгвонародознавча і лінгвокраїнознавча. З’ясовано, що рівень інтолерантної поведінки у дітей та підлітків серед новачків поступово знижується, та зростає рівень толерантності серед тих вихованців, які вже тривалий час знаходяться у даному навчально-виховному міжетнічному середовищі. В результате теоретического анализа проблемы, апробации на научных конференциях и работы с детьми – представителями разных национальностей рассмотрена проблема основ методики формирования толерантности. Выделены основные концептуальные подходы – компетентностно-ориентированный, личностно-деятельностный (коммуникативно-деятельностный) и социокультурный. Указано, что формирование толерантности заключается в формировании умений и навыков поведения человека. Проанализированы наиболее значимые компетентности, необходимые для формирования толерантного ценностно-ориентированного поведения личности: социальная, межкультурная, языковая, социокультурная, народо- и страноведческая, лингвонародоведческая и лингвострановедческая. Выяснено, что уровень интолерантного поведения у детей и подростков среди новичков постепенно снижается, а уровень толерантности среди воспитанников, длительное время находящихся в данной учебно-воспитательной межэтнической среде, возрастает. As a result, the theoretical analysis of the problem, testing at scientific conferences, and working with children – of different nationalities consider the problem of the foundations of a technique of formation of tolerance. The study identified the main conceptual approaches - competence-oriented, learner-activity (communicatively-activity) and socio-cultural. It’s pointed out that the development of tolerance is shaping the behavior of the person. Analyzed the most important competencies required for the formation of a tolerant value-based behavior of the person: social, intercultural, language, socio-cultural, and regional geographic people-, linguistic ethnology and linguistic regional studies. It was found that the level of intolerant behavior in children and adolescents among the newcomers gradually reduced, and the level of tolerance among students, who have long been found in the educational ethnic environment increases.
  Повний текст PDF - 292.473 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бакуліна Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бакуліна Н. Концептуальні засади методики формування толерантності / Н. Бакуліна // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 170-174. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_54.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бакуліна Наталія Валеріївна (1972–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського